בנק הפועלים: "מניות הגז? לא למשקיעים בעלי לב חלש"

איזו פרמיה צופים בפועלים למניות דלק קידוחים, אבנר וישראמקו? ■ מזהירים: "הסקטור מומלץ רק למשקיעים בעלי אורך רוח" ■ ובכלל פיננסים מבהירים: "'תמר' תהנה מבלעדיות ב-2013-2016"

בבנק הפועלים מתחילים היום לסקר את סקטור הגז-נפט בישראל, ומוציאים הערכת שווי לשותפויות הגז דלק קידוחים , אבנר , וישראמקו - המחזיקות במאגרים "ים תטיס", "תמר" ו"לוויתן".

באשר לאבנר ודלק קידוחים, סבורים בבנק הפועלים כי הן מתומחרות בחסר על שווי המאגרים הקיימים בהם הן מחזיקות. "הדיסקאונט הגבוה לצד הפוטנציאל למציאת מאגרי גז נוספים ברישיונות הקידוח האחרים בהם מחזיקות השותפויות, תומכים בהמלצה", נכתב בסקירה. בבנק ממליצים על אבנר ודלק קידוחים ב"תשואת יתר", עם מחירי יעד של 2.6 ו-14.6 שקל בהתאמה (המשקפים פרמיה של 18% ו-14% בהתאמה).

אבנר ודלק קידוחים מחזיקות ב"ים תטיס" (23%, 25.5% בהתאמה), "תמר" (15.625% כ"א) וכן ב"לוויתן" (22.67%).

כמה פרמיה על ישראמקו?

באשר לישראמקו, סבורים בפועלים כי תמחורה הנוכחי מגלם "בצורה הוגנת" את החזקתה במאגר. "האפסייד בנייר צפוי לנבוע מהפוטנציאל למציאת מאגרי גז נוספים ברישיונות אחרים בהם מעורבת השותפות". בפועלים עניקים לישראמקו המלצת "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 0.48 שקלים - המשקפת פרמיה של 9% על מחירה בבורסה בת"א. ישראמקו מחזיקה בכ-28.75% ממאגר "תמר".

בבנק מדגישים את הסיכון הגבוה הקיים בהשקעה בסקטור, ומציינים כי אינו מתאים לכל משקיע: "כל תקלה או עיכוב באחד הקידוחים גוררת עימה ירידות שערים חדות", מסבירים בבנק. בנוסף, מזהירים בפועלים מאתגר שינוע הגז הטבע מהמאגרים (אשר יוביל לעלויות נוספות), כמו גם הגבלות רגולרטוריות נוספות אשר צפויות להגביל את פעילותן.

"הסקטור לא מומלץ לבעלי לב חלש, אלא רק למשקיעים בעלי אורך רוח", כותבים בפועלים. "אנו חושבים שהסקטור עדיין לא אמר את המילה האחרונה, אולם החודשים הקרובים צפויים להיות תנודתיים במיוחד".

בכלל פיננסים ממליצים על שותפויות "תמר"

גם בכלל פיננסים יצאו היום בתחזית עדכנית לגבי הצפי המכירות של מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן". במוקד הסקירה, סוברים בבית ההשקעות כי שותפויות "תמר" יהנו מבלעדיות בשנים 2013-2016 בכל הקשור לאספקת הגז לישראל. זאת, על רקע חוסר הוודאות לגבי הזרמת הזג ממצרים. "לשנים אלו השפעה גבוהה על שווי 'תמר' במונחי ערך נוכחי", מבהירים.

בכלל פיננסים זוקפים כאמור את הערכה משמעותית זו לחוסר היציבות באספקת הגז מכיוון מצרים: "קריסת הגז המצרי תמריץ את מכירות תמר בשנים הראשונות", נכתב בסקירה, ומציינים כי נראה שהגז המצרי נמצא "מחוץ למשחק".