איפה אפשר למצוא בגדים ונעליים במידות חריגות - וכמה זה עולה?

לא קל למצוא בארץ בגדים במידות מעל 48 או נעל במידה 50 ■ בשנים האחרונות נפתחות עוד ועוד חנויות למידות חריגות, אך ההיצע עדיין דל, והמחירים לרוב גבוהים

להיות חריג אינו מצב פשוט בהרבה מובנים - ודאי לא בכל הקשור לאופנה. אם לא די בסטנדרטים החברתיים והתרבותיים שמציבים על מדפי הרשתות היצע מוגבל למדי של מידות, גם ברשתות ייעודיות לבעלי מידות גדולות המבחר לעתים מוגבל, מבוגר או לא עדכני. אפילו רשת H&M, שתחזקה מחלקה ייעודית למידות גדולות, החליטה לאחרונה על סגירתה משיקולים כלכליים, למורת-רוחן של לקוחות רבות.

די בהצצה בחנויות אופנה מקוונות מעבר לים כדי להבין עד כמה אנחנו מדדים מאחור: ההיצע רחב, הן מבחינת חנויות והן מבחינת סחורה, והמחירים במקרים רבים סבירים בהחלט ואפילו זולים. הבעיה שגם אם הן מקיימות משלוחים לארץ, מדידת הבגד בטרם קנייה היא תנאי רגיש במיוחד.

ומה בארץ? בקרב מעצבים ניתן אולי למצוא פתרונות - אולם העלות גבוהה: "בחורה שמנה לא יכולה לקנות טי-שירט תוצרת סין בתחנה המרכזית", מספרת בעלת ניסיון, "אין ספק שהעיצוב והמלאי המצומצם גובים מחיר גבוה".

ברשתות המיועדות למידות גדולות המחירים סבירים יותר, אך ההיצע שנוי במחלוקת, ופתרונות נקודתיים אחרים עלולים אף הם לעלות ביוקר.

"ההיצע כיום מוגבל, גם מבחינת טווח מחירים. מצד אחד אפשר ללכת למעצב, אבל מצד שני לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את זה - וגם מעצבים לא תמיד מבינים את התחום או לא יכולים להתמודד", אומרת יעל רגב, מנהלת קריאייטיב ברשת ML ובלוגרית אופנה. "הפתרונות צריכים להיות ברשתות, מתוך הבנה שנשים מלאות צריכות לא רק שמלות מעוצבות לאירועים, אלא גם פריטים מ-א' עד ת'".

עם זאת, יש גם סיבה לאופטימיות: "החיים מתחילים להיות יותר פשוטים עבור נשים מלאות, בעקבות כל מיני יוזמות וההבנה שקיימים צרכים", אומרת רגב.

הנה רעיונות למספר מקומות שבהם בכל זאת ניתן למצוא פתרונות לגברים, נשים וילדים החורגים מעט מהסטנדרט המגביל על המדף.

גברים

כאן המורכבות כפולה - לא רק גברים גדולים מתקשים להשיג את במוקשם, אלא גם בעלי גובה חריג המהווים נישה בפני עצמה.

Tall Man

חנות תל-אביבית המתמחה במותגי על-בינלאומיים לגברים גדולים או גבוהים (1.90 ומעלה): חולצות, מעילים, ז'קטים, חליפות, עניבות ושורטים. מותגים כמו דוקרס, לי, פולו וראלף לורן, לצד מגוון נרחב של חברות לא יקרות.

* מידות:עד מידה 58

* מחירים לדוגמה: סדרת ג'ינסים מבית ליווי'ס במידות גדולות של עד 58, בגוונים כחול, אפור ושחור. המחיר: 450-400 שקל.

ספיישל

חנות שהוקמה בראשון-לציון ב-2001 עבור גברים במידות גדולות וגדולות מאוד, והתרחבה גם לסניף ירושלמי. מציעה סגנונות אלגנטיים, ספורטיביים וספורט אלגנט לצד הלבשה תחתונה, חגורות ארוכות, מכנסיים עד מידה 86, חולצות עד מידה 9XL ועוד. גם באתר האינטרנט של החברה ניתן לבצע רכישה מקוונת במשלוח עד הבית -special.dpages.co.il.

* מחירים לדוגמה: חולצות פולו - 144-230 שקל, מעילים: 370-550 שקל, ג'ינסים 150-270 שקל.

רשת קולומביה

מותג פנאי ושטח המציע סדרות של חולצות ומכנסיים מיוחדים לגברים. במקום מציעים גם שקי שינה במידות "לונג" לאנשים מעל הגובה 1.90 - ושקי שינה "קצרים" לאנשים נמוכים (תל-אביב, הרצליה, ממילא, רחובות).

* מידות: חולצות מכופתרות עד מידה 5XL ומעילים עד 5XL; מכנסיים עד מידה 54 וגם מכנסי מטיילים עד 5 XL. לגברים גבוהים מאוד, המותג מציע מכנסיים באורך 34 אינץ' (גובה 1.90). בגזרת נעלי הגברים - עד המידה 50.

* מחירים לדוגמה: 260-960 שקל.

פול אנד שארק

בחנות המותג בקניון רמת-אביב ובפקטורי 54 ניתן להשיג פריטים במידות חריגות. המחיר בהתאם למותג עיצוב יוקרתי.

* מידות: עד מידה 6XL.

* מחירים: 890-14,000 שקל.

ביג ג'ק

משך 16 שנה מציעה ברעננה בגדים במידות גדולות בסגנונות קז'ואל וספורט אלגנט. מועדון לקוחות פעיל של 3,600 לקוחות.

* מידות: 2XL ועד 10XL.

* מחירים לדוגמה: חולצות מ-120 עד 300 שקל.

נשים

בורדו

נאוה טלפיר פתחה בכפר מלל את מה שידעה היטב מניסיונה האישי שחסר לבחורות מלאות: בוטיק המציע דגמים של עשרות מעצבים ויצרנים מהארץ ומחו"ל. במקום מוצעים גם אקססוריז, תכשיטים, כובעים ועוד.

* מידות: 42 עד 62.

* מחירים: בגדי היצרנים - 80-400 שקל; בגדי מעצבים - 159-1,100 שקל; אקססוריז - 39-359 שקל.

סטודיו מלאות

סטודיו ביתי הממוקם בגדרה, בתפירה של עד 5 פריטים לדגם. קולקציה משתנה של חולצות, שמלות, טוניקות ובגדי-ים.

* מידות: 42 עד 56.

* מחירים לדוגמה: מ-90 עד 180 שקל.

מרלין

חנות במגדלי תל-אביב, המציעה מותגים של מעצבים ובתי אופנה מובילים כמו ליווי'ס, לי, קלווין קליין, ראלף לורן, טומי הילפיגר ועוד. בתפריט: ג'ינסים, שמלות, קז'ואל וביגוד מחויט וגם קולקציית מכנסיים לנשים גבוהות. אתר האינטרנט מציג קולקציה עדכנית.

* מידות: 40 ומעלה.

* טווח מחירים: 200-900 שקל.

מתאים לי / אמלי (mlLY)

רשת המידות הגדולות ML מונה כיום 61 נקודות מכירה - ו-38 סניפי ml man. לאחרונה השיקה מותג לצעירות בשם אמלי, המכוונן לבנות 20 .

* מידות: מידות 42-50.

* מחירים: 250 שקל לפריט ברשת אמלי.

עונות

* רשת עונות מפעילה היום כ-50 סניפים, בהם 3 סניפי אאוטלט ו-6 סניפים המציעים אגף עודפים. מועדון הלקוחות מונה כיום יותר מ-120 אלף נשים, והקולקציה מכילה מבגדי קז'ואל ועד פריטי ערב, לצד אביזרים נלווים והלבשה תחתונה.

* מידות: 40 ומעלה.

* מחירים: עד 300 שקל, מעילים עד 600 שקל.

דורותי פרקינס

רשת בריטית בעלת סניף ישראלי בקניון שרונים. קהל היעד המוצהר הוא נשים בגילאי 25-35, בטווח מידות רחב ובצבעוניות עזה.

* מידות: 36-50, למבני גוף שונים.

* מחירים לדוגמה: מכנסיים - 170-370 שקל; שמלות - 180-510 שקל, סריגים - 100-940 שקל ומעילים - 420-740 שקל.

ילדים

במדינה המתקרבת לעשירייה הפותחת בהשמנת ילדים, קשה למצוא ביטוי לתופעה בחנויות הבגדים. דווקא עבור מי שההופעה החיצונית עשויה להשפיע רבות על תדמיתם, בעיני עצמן ובעיני אחרים, נראה כי לא קיימים מספיק פתרונות. יעל רגב סבורה כי "ילדים הם תחום די טראגי, זה בהחלט השלב הבא. התחום בחיתוליו, אבל יש תקווה".

TR -Totally Right

אופנת ילדים ונוער במידות גדולות. שתי חנויות מותג בפתח-תקווה וברמלה, ונציגות בחנויות שונות בארץ, בהם סניפים מסוימים של H&O - וכן אפשרות (לא נפוצה מדי בארץ) לרכישה מקוונת באתר האינטרנט (trshop.co.il).

* מידות: 6-15.

* מחירים לדוגמה:25-330 שקל.

פאפאנאש

קולקציה מעוצבת לבנות (גם בנים בתכנון בהמשך הדרך): דגמים לאירועים חגיגיים לצד דגמי בייסיק - חולצות, טוניקות, מכנסיים, טייצים ושמלות בגזרות מחמיאות. נמכר בחנויות שונות ברחבי הארץ - כשאתר האינטרנט מציג קטלוג רחב.

* מידות: 6-16. מידה 6 מקבילה למידה 10 במידת ילדים רגילה.

* מחירים: 50-200 שקל לפריט בקו הבייסיק. מחירי הדגמים החגיגיים: החל מ-250 שקל.

מידות קטנות לנשים

מי שפחות נוטים לזכור את מצוקתן הוא נשים במידות קטנות, שגם ההיצע הקיים אינו בהכרח מתאים לפרופורציות שלהן.

ג'וסי קוטור

בית האופנה מוכר מתוצרתו ברשת פקטורי 54, ומציג פריטים במחירים שאינם שווים לכל כיס. מי שתוכל להרשות לעצמה לממן את התענוג, תמצא גם מידות קטנות מהרגיל.

* מידות: פטיט (P) - אחד מתחת למידה 0.

* מחירים: 950-3,600 שקל.

טופשופ

רשת האופנה מציעה מחלקה בדגמים הלקוחים מהקולקציה הרגילה ומותאמים לקומה נמוכה ומבנה גוף קטן מהרגיל.

* מידות: פטיט.

* מחירים לדוגמה: חולצות - 130-670 שקל; שמלות - 150-870 שקל; מעילים - 500-1,700 שקל.

נעליים

הסיבה שבגללה קל יותר למצוא בחו"ל נעליים במידות חריגות היא סטטיסטית בעיקרה: מספר האנשים הנועלים מידה חריגה נאמד בחלקיק האחוז - ומה שמגיע למאות אלפים או למיליוני אנשים במקומות אחרים, זניח יחסית פה - והיבוא או הייצור נדירים בהתאם. היכן בכל זאת אפשר למצוא מענה סביר?

איידלר'ס

חנות ייחודית לנעלי איכות אופנתיות במידות גדולות, לגברים ולנשים, בהנהלתה של שרה איידלר, המציינת כי הדגש הוא על איכות. החנות שוכנת במגדלי תל-אביב ומציעה מבחר עשיר של דגמים במידות גדולות, כשחלקן הגדול מיובא מאיטליה ומגרמניה. אתר החנות מציג את הקטלוג המפורט בהתאם למידות.

* מידות: למעלה מ-100 דגמים לנשים במידות 45-41, ומעל 60 דגמים לגברים במידות 52-46.

* מחירים לדוגמה: 700-1,100 לנעליים, 1,100-2,000 למגפיים.

נעלי קרוול

נעלי נשים של מותגים מיובאים משווקת מותגים בינלאומיים גרמניים, אמריקניים וצרפתיים. את הנעליים ניתן למצוא בחנות הדגל ברעננה ובחנויות ומכונים אורתופדיים נבחרים ברחבי הארץ.

* מידות: עד מידה 43 לנשים, עד 50 לגברים.

* מחירים: 200-800 שקל.

נעלי קורל

ייצור נעליים לפי מידה ובהתאמה אישית - נעליים שטוחות, מגפיים, נעלי עקב - וגם התמחות בנעלי כלה. החנות עוברת בימים אלה לכפר יונה.

* מידות: לנשים 45-33; לגברים 39-52.

* מחירים: 400-700 שקל.

קרוקס

הרשת מציעה כמה דגמים ספציפיים במידות גדולות.

* מידות: דגמי היוניסקס ביסטרו, במידות 37-49, וביץ' במידות 34-51.

* מחירים: 200-250 שקל.

שומייקר

ניתן למצוא קולקציות מסוימות במידות גדולות לנשים.

* מידות: עד מידה 46 (לנשים).

* מחירים: 400-700.

קום איל פו

בית האופנה מייבא נעליים של מותגי יוקרה אירופיים.

* מידות: עד מידה 43.

* מחירים: עד אלפי שקלים.