בת השופט

השופט הסביר את המכות שהחטיף לבתו בכך שתפס אותה מורידה תוכן לא חוקי ברשת

לפעמים השילוב של טכנולוגיה וקדמה עם תרבות העולם החדש, שאמריקה עדיין במרכזו, יוצר תפאורה לסיפור אנושי קשה שמבליט פינות אפלות בחייהם של בני דור הפייסבוק והאינטרנט.

העיתונות האמריקנית כיסתה בשבועיים האחרונים בהרחבה את סיפורה של הילארי אדמס, אישה צעירה בת 23 מטקסס, ביתו של שופט לענייני משפחה. ב-2 בנובמבר העלתה אדמס ליו-טיוב סרט שצולם במצלמה נסתרת, ושאותו היא שמרה בחשאי במשך 7 שנים, מאז היותה בת 16.

בסרט, שאורכו 7.5דקות, נראה אביה של הילארי אדמס נכנס לחדרה עם חגורה בידו. הוא אוחז בה בכוח ומתחיל להצליף בה באכזריות. כשהיא מנסה להתחמק הוא צועק עליה, מקלל אותה וממשיך להצליף. קולות ההצלפה והצרחות של הנערה מתערבבים. בשלב מסוים נכנסת האם לחדר, נוטלת מידו את החגורה ומצליפה גם היא בנערה. הבכי של הילארי נשמע ברקע גם לאחר שהם מסיימים ויוצאים מהחדר.

לאחר שהעלתה את הסרטון ליו-טיוב הצמידה לו אדמס טקסט קצר. היא תיארה את פרטי המקרה ובסוף כתבה: "השופט ויליאמס אדמס אינו ראוי להתקרב למערכת המשפט, מאחר שכהורה אין לו שום כוח שיפוט. אל תרשו לאיש הזה להיבחר מחדש. ה'שיפוט' שלו הוא בדיחה ענקית. על החתום: הילארי אדמס, הבת שלו".

לידיעתכם, במסגרת עבודתו השופט אדמס מטפל בתיקים של התעללות בילדים, ופעמים רבות עליו לפסוק על הרחקת ילדים מביתם, כשיש ספק לגבי כשירותם של הוריהם לטפל בהם.

רשת CNN, שמקפידה על דיווח מאוזן וצודק, טרחה לאתר את השופט אדמס ולקבל את גירסתו. בטון רגוע ומנומס אמר השופט כי אכן הוא היכה את ביתו נמרצות, אבל אינו מתחרט על כך.

השופט הסביר את הסיבה למלקות בכך שהוא תפס את הבת "על חם" כשהיא מורידה תוכן בלתי חוקי באינטרנט. מתברר כי הפושעת העתיקה שירים ומשחקי מחשב ובכך עוררה את חמתו של אביה רודף הצדק.

השופט גם פרסם הודעה כתובה שנוסחה היטב, ובה הוא מסביר כי לאחרונה הזהיר את ביתו שהוא עומד להפסיק את התמיכה הפיננסית הנדיבה שלו בה, בגלל שעזבה את לימודיה בקולג' ומצאה עבודה כמוכרת בחנות למשחקי וידיאו ומחשבים - מהלך שהשופט אדמס לא אהב.

הוא החליט להחרים לה את רכב המרצדס שאותו מימן, והודיע להילארי כי לא ישלם יותר את חשבון הסלולר המנופח שלה. התוצאה, לדבריו, הייתה נקמתה של הבת על-ידי העלאת הסרטון ליו-טיוב. כאמור, השופט לא הביע חרטה כלשהי על ההתעללות הפיזית. חושך שבטו שונא ביתו.

בשיחה עם אנדרסון קופרס מ-CNN ראיתי את הילארי אדמס מספרת כי היא עדיין אוהבת את אבא שלה, וכי החליטה לפרסם את הסרטון כדי לסגור מעגל ולשכנע אותו לחזור למוטב. "הייתי מאוד רוצה שאבא שלי יאהב אותי", אמרה למצלמות. עם אמה היא השלימה מזמן, אחרי שזו האשימה את הבעל בהתעללות ארוכת שנים, עזבה את הבית והתגרשה ממנו.

מי שירצה לראות את הקליפ יוזהר על-ידי יו-טיוב כי הוא עומד לצרוך תוכן קשה לצפייה. נכון לסוף השבוע כבר חזו בסרטון המבחיל הזה למעלה מ-6 מיליון צופים. הזדהות עם הקורבן או פורנוגרפיה? אתם תחליטו.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל.