ברק על הפיצוץ המסתורי בבסיס צבאי באיראן: "כן ירבו"

שר הביטחון אהוד ברק התראיין הערב לגלי צה"ל וכשנשאל על מידת הנזק שנגרם למשמרות המהפכה בפיצוץ המסתורי של מחסן הנשק באירן, השיב: "לא יודע, אבל כן ירבו. היה פיצוץ כנראה"

פליטת פה - או אמירה מכוונת? שר הביטחון אהוד ברק התראיין הערב (א') לגלי צה"ל וכשנשאל על מידת הנזק שנגרם למשמרות המהפכה בפיצוץ המסתורי של מחסן הנשק באיראן, השיב: "לא יודע, אבל כן ירבו. היה פיצוץ כנראה".

בתוך כך, ציטט היום הבלוגר היהודי-אמריקני ריצ'רד סילברסטיין "גורם ישראלי המעורה בסוגיות פוליטיות וצבאיות" באומרו כי את הפיצוץ, שגבה את חייהם של 17 בני אדם, ביצעו בצוותא המוסד וארגון אופוזיציה אירני.

"בקרב גורמי המודיעין השונים מוכר היטב המידע על כך שישראלים עושים שימוש באנשי אופוזיציה אירניים לצורך מבצעי ריגול ופעולות טרור. בין היתר, הם מסייעים בזיוף מסמכים אירניים העוסקים בתכנית הגרעין וכן נותנים יד לחיסול מדעני גרעין ולפיצוץ מתקני צבא רגישים", נכתב בבלוג.

מטרת התקיפה, לפי הבלוג, הייתה לפגוע במערך ייצור הטילים של משמרות המהפכה. בין היתר, מפותחים שם ה"שיהאב 3" והדגם המשופר - "שיהאב 4". נוסף עליהם, מיוצרים במקום גם טילי הקרקע-קרקע "זילזאל".