דיווח: מריו מונטי במגעים להקמת ממשלת מעבר באיטליה

נשיא איטליה, גיאורגו נפוליטאנו, העניק למונטי את המנדט לעשות ולהקים ממשלת אחדות ■ ר"מ איטליה היוצא ברלוסקוני, התפטר בשבת לאחר אישור צעדי צנע נוספים בפרלמנט המקומי

מריו מונטי, לשעבר בכיר בנציבות הכלכלית האירופאית, מקיים בשעות אלה (א') מגעים במטרה להקים ממשלה חדשה באיטליה - לאחר התפטרותו של ראש הממשלה היוצא, סילביו ברלוסקוני, בסוף השבוע האחרון.

זאת, לאחר שנשיא איטליה, גיאורגו נפוליטאנו, נתן למונטי את המנדט לעשות כן לאחר שהראשון קיים שיחות עם פוליטיקאים בכירים באיטליה - כך מוסר הערב מקור אנונימי לסוכנות "רויטרס".

נפוליטאנו קיים דיונים במהלך הערב במטרה להחליט על מחליפו של ר"מ איטליה היוצא ברלוסקוני, אשר אמור לכהן בממשלת מעבר עד לבחירות המקומיות הבאות, אז ייערכו ב-2013.

מונטי, כלכלן ולשעבר בכיר בנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, הוכרזה זה מכבר כמועמד מוביל להחליף את ברלוסקוני - כך לפי דיווחים בתקשורת הזרה. זאת, לאחר שברלוסקוני הודיע כצפוי על התפטרותו בסוף השבוע האחרון, בראי הטלטלות הפוליטיות ומשבר החוב הקשה הפוקד את המדינה.

ברקע, אישר הפרלמנט האיטלקי בסוף השבוע הרחבה לתוכנית הצנע הממשלתית, הכוללת קיצוצים והפרטות נוספים בהיקף של 59 מיליארד אירו, במטרה לסייע בצמצום חובותיה של איטליה -הנאמדים בכ-1.9 טריליון אירו (2.6 טריליון דולר).