ההסתדרות מממשת את האיום: הוכרז סכסוך עבודה בהוט טלקום

זאת לאחר שהנהלת הוט סירבה להכיר בהתארגנות של 700 הטכנאים שהצטרפו להסתדרות ■ ‎בתוך שבועיים תוכל ההסתדרות להשבית את שירות התיקונים בהוט

‎‎ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, מימשה את האיום מהשבוע שעבר והכריזה היום (ב') באופן רשמי על סכסוך עבודה בחברת הוט טלקום, זרוע השירותים הטכניים של קבוצת הוט שבשליטת פטריק דרהי.

‏המשמעות היא שבעוד כשבועיים תוכל ההסתדרות להשבית את שירות התיקונים ללקוחות הוט. אם הוט תבקש לבצע את השירות באמצעות קבלנים חיצוניים, היא צפויה לעמוד בפני פנייה לבית הדין הארצי לעבודה, בגין שבירת שביתה לגיטימית לכאורה.

הכרזת הסכסוך מגיעה לאחר שהנהלת הוט סירבה להכיר בהתארגנות של 700 הטכנאים בהוט טלקום, שהצטרפו להסתדרות והקימו ועד פעולה.

ביום רביעי שעבר קראו בהסתדרות להנהלת הוט להיכנס למשא-ומתן מיידי במטרה לחתום על הסכם קיבוצי בהוט טלקום. ואולם, בהנהלה טענו כי מדובר בהתארגנות חלקית בלבד שאינה עונה על דרישות החוק.

‏למעשה, הוט טוענת כי ההפרדה בין הוט טלקום לבין הוט מערכות תקשורת (שכוללת, בין היתר, את שירות לקוחות) היא הפרדה טכנית בלבד של הרגולטור. על כן, כדי להכיר בהתארגנות עליה לכלול מעל שליש מעובדי הוט כולה - ולא רק שליש מעובדי הוט טלקום.

‏‏בפועל, הקו המשפטי של הוט צפוי להיכשל: אמנם הרגולטור הוא שדרש את ההפרדה בתוך החברה, ואולם במבחן התוצאה הוט טלקום היא ישות נפרדת עם הנהלה נפרדת ואפילו עם דירקטוריון נפרד.

גם אם הוט טלקום לא תוכר כ"יחידת מיקוח נפרדת", כפי שמכנה הפסיקה הישראלית - לא מן הנמנע כי הטכנאים עצמם יוכרו כיחידה כזאת על רקע נבדלותם על רקע מקצועי.

הטכנאים בהוט, חלקם הגדול בעלי משפחות שצברו ותק של שנים בחברה, טוענים כי החברה משנה ואף פוגעת באופן חד-צדדי בתנאי העסקתם. הם דורשים הסכם קיבוצי שיבטיח להם ביטחון תעסוקתי סביר וישפר את תנאי עבודתם ושכרם.

‏ראשי ההתארגנות טוענים כי מאז שהחלו להתאגד, החברה מפעילה עליהם לחץ ודורשת מעובדים לחתום על טפסים לביטול חברותם בהסתדרות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "אנו קוראים להנהלה להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי להסדרת תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של טכנאי החברה, זאת כדי למנוע את הפעלת הצעדים הארגוניים בחברה".

‏‏מחברת הוט נמסר בתגובה: "איננו מנהלים את עניינו הפנימיים בתקשורת".

בסוף השבוע טענו בהוט כי ההסתדרות מציגה נתונים כוזבים, וגורמים בחברה אף רמזו כי לא מעט עובדים כלל לא ידעו על מה הם חותמים כשהצטרפו להסתדרות. בחברה הכחישו את הטענה שהופעל לחץ על העובדים. ‏‏‎‎‏