באפט חושף: "רכשתי מניות IBM בהיקף 10.7 מיליארד ד'"

וורן באפט בריאיון ל-CNBC: בסך הכל מחזיקה החברה ב-64 מיליון מניות IBM ■ "לא ברור אם לאירופה יש את הרצון והיכולת לפתור את המשבר; איני רואה כל הזדמנות קנייה באירופה"

המשקיע האגדי, וורן באפט אמר היום (ב') כי אין זה ברור אם לאירופה יש את היכולת ואת הרצון לעשות כל הנדרש כדי לפתור את בעיות החוב ביבשת. וורן באפט הביע את חששו מפני העדר ביטחון ביבשת לפתור את המשבר, כך אמר בריאיון ל-CNBC.

בנוסף, וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל חברת Berkshire Hathaway, חשף כי החברה מחזיקה במניות IBM בהיקף של 10.7 מיליארד דולר. בסך-הכול מחזיקה ברקשייר ב-64 מיליון מניות IBM. החברה רכשה את המניות במשך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

באפט מיקד את דבריו בענייני אירופה ובפסימיות ממצב משבר החוב ביבשת, "אני מביט על ענייני בעיות החוב של אירופה מדי יום", אמר באפט אך הוסיף כי לחברה הנמצאת בבעלותו, Berkshire Hathaway , אינה מחזיקה במניות של הבנקים באיזור גוש האירו ועדיין לא רואה כל הזדמנות לקנייה. "אני צריך להבין טוב יותר מה קורה בשלב זה, לפני השקעה במניות באירופה", הבהיר.

"הכלכלה האירופית תהיה חזקה יותר תוך עשור", העריך באפט אך עם זאת הדגיש והזהיר כי יהיה קשה עתה לבצע מהלך באירופה. "בארה"ב חלק נכבד מהכלכלה מתפקד טוב מאוד, אך תפנית משמעותית טרם קיימת בשוק הנדל"ן", אמר. עוד הוסיף באפט כי "שוק הנדל"ן אינו זקוק לתמריצים, הוא זקוק להתעוררות חזקה יותר של ביקושים".