מרקל בנאום לחברי מפלגתה: "הגיעה העת לאירופה חדשה"

את הדברים אמרה מרקל בהמלך נאום שנשאה בכנס השנתי של מפלגתה ■ "המטרה שלנו זה לא להגיע לאחדות פוליטית באיחוד האירופי", אמרה מרקל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (ב') לביצוע "אוברול" באיחוד האירופי על ידי יצירת קשרים פוליטיים יותר חזקים ועל ידי החלת תנאים יותר קשוחים לתקציבים השנתיים של המדינות באיחוד. מרקל כינתה את המשבר הנוכחי שפוקד את אירופה כ"שעתה הקשה ביותר של היבשת מאז מלחמת העולם השנייה".

מרקל אמרה את הדברים במהלך נאום שנשאה בכנס השנתי של מפלגתה בעיר ליפציג שבגרמניה, ואמרה שיש צורך ב"אירופה חדשה", על ידי חיזוק הקשרים בין 17 המדינות החברות באיחוד האירופי. במהלך הנאום חזרה מרקל על עמדתה הנחרצת נגד החלת אגרות חוב כלל-אירופיות במאמץ לפתור את משבר החוב הפוקד את היבשת.

"המטרה של הדור שלנו עכשיו הינה להשיג אחדות כלכלית באיחוד האירופי, ואז בצעדים מדודים להגיע גם לאחדות פוליטית", אמרה מרקל בנאום שלה. "הגיעה העת לאירופה חדשה". מרקל גם הודיעה שעל מנת להגיע ל"אירופה החדשה" על גרמניה להמשיך להקריב את עצמה.

הנאום של מרקל, שנמשך כשעה, מהווה עליית מדרגה ברטוריקה שהשתמשה בה מאז פרוץ המשבר ביוון באוקטובר 2009, מה שגרם לעלייה בתשואות על אגרות החוב של ספרד ואיטליה לשיאים חדשים, וגרם לזעזועים בשווקים הצרפתיים. עם חילופי המנהיגות ביוון ואיטליה, מפנה כעת הקנצלרית את תשומת ליבה להבטחת העתיד הכלכלי של גוש האירו.

"מה שהיא מתכוונת אליו זה שאם לא נפעל עכשיו, המפעל הזה שנקרא האיחוד האירופי יפסיק להתקיים", אמר ראלף ברינקהאוס, חבר במפלגת השלטון וחבר בוועדת הכלכלה בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "משמעות העניין היא שעל גרמניה לוותר על חלק מזכויותיה הריבוניות, ואני מודע שחלק מעמיתי במפלגה ובקרב האזרחים יתקשו לבלוע את הגלולה המרה הזו, אבל אין אלטרנטיבה אחרת".