אסוס פותחת סניף בישראל; תשווק אולטרה בוקים

אסוס הולכת בדרכן של יצרניות המחשבים הגדולות - בהן HP, דל, סמסונג, לנובו ו-LG - שמפעילות בישראל סניפים שמסייעים ליבואנים להתמודד עם התחרות בענף

חברת Asus (אסוס) הטיוואנית תפתח בקרוב סניף ראשון בישראל, כך נודע ל"גלובס". אסוס הולכת בדרכן של יצרניות המחשבים הגדולות - בהן HP, דל, סמסונג, לנובו ו-LG - שמפעילות בישראל סניפים שמסייעים ליבואנים להתמודד עם התחרות בענף.

פיטר צ'אנג, האחראי באסוס על טורקיה, ישראל ואפריקה הסביר ל"גלובס" את המהלך. "בעבר", אמר צ'אנג, "כשמכרנו לוחות אם, סמכנו יותר על המפיצים שלנו, שמכרו מוצרים להרכבה למחשב. בשביל למכור נטבוק או טאבלט צריך להיות בקשר עם המשתמש הסופי, כאשר הגישה הלוקאלית מאוד חשובה במקרה הזה וזוהי הסיבה שאנחנו צריכים כאן סניף עם עובדים".

ה"גיור" לתוכנה שמותקנת במוצרי החברה יבוצע, לפחות בשלב זה, בטיוואן או בסין. "אנחנו כנראה נטפל כאן בנושא השיווק ואחרי זה גם בתחום השירות, כי אנחנו חושבים שאנחנו צריכים לדאוג שהלקוח יקבל טיפול טוב כשהוא צריך לתקן את המוצר שלו", אומר צ'אנג. מטה החברה בארץ כולל כרגע ארבעה עובדים ובאסוס מתכננים לגייס עוד שני עובדים.

אסוס תשיק מחר בישראל את קטגוריית האולטרה בוקים (שני דגמים). אסוס כבר הוכיחה בעבר שהיא חברה זריזה - היא הייתה הראשונה שהשיקה בישראל את הנטבוקים, קטגוריה שאותה קידמה בעולם.

האולטרה בוקים הם למעשה שילוב בין נטבוק לבין לפטופ רגיל. האולטרה בוקים, שהם סימן מסחרי של אינטל, מגיעים בעיצוב דק מאוד - פחות מ-20 ס"מ. הם מתחילים לפעול במהירות, שוקלים פחות מ-1.4 ק"ג וזמן הסוללה שלהם עומד על 5 עד 8 שעות. גם המעבדים שיפעילו אותם יהיו חזקים ולא כאלו שקיימים היום בנטבוקים. המסכים באולטרה בוקים יוצעו בגדלים של 11-15 אינץ'.

"קטגוריית האולטרה בוקים תהיה חשובה מאוד בשנה הבאה, כאשר השנה מדובר בתקופת בדיקה", אומר צ'אנג. אסוס השיקה אולטרה בוקים בשבועות האחרונים בארה"ב, סין ובטיוואן. על-פי הערכות, מכירות המחשבים בקטגוריה הזו צפויות להגיע ל-30% משוק הניידים בשנה הבאה. בסגמנט הזה תתחרה אסוס, בין השאר, בטושיבה ובאייסר.

האולטרה בוקים החדשים עלולים לבלבל את הצרכן שימצא על המדף לפטופים, נטבוקים וטאבלטים. אסוס, מסביר צ'אנג, רוצה לפעול בכל הקטגוריות כדי להציע ללקוחות את כל הפתרונות. "הצרכנים שיקנו אולטרה בוק והצרכנים שיקנו טאבלט", הוא אומר, "לא יהיו אותם לקוחות. אם אנו נתמקד רק בדבר אחד, אולי נפספס את הקטגוריה השנייה".