פסגות מורידה תחזית הצמיחה ל-2012 - פחות מ-3%

תחזית משרד האוצר לשנה הבאה - 4%; בבנק ישראל צופים צמיחה של 3.2% ■ גם לגבי שיעור האבטלה בפסגות מזהירים: עלול לטפס לרמה של 6.8% בממוצע

מחלקת המחקר של פסגות, בראשות איילת ניר, עדכנה היום (ג') את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2012 אל מתחת ל-3%. תחזית משרד האוצר לשנה הבאה אופטימית יותר - 4%. בבנק ישראל התחזית היא ל-3.2%, אך אומרים כי במקרה של "תרחיש שלילי" בכלכלה העולמית, שיעור הצמיחה עשוי לרדת ל-2.7%.

בפסגות, הפסימיות רבה יותר: שם טוענים כי הצמיחה בשנה הבאה יכולה להידרדר עד לרמה של 2.5%. גם לגבי שיעור האבטלה, אנשי פסגות לא אופטימיים. לדברי ניר, שיעור האבטלה בישראל יטפס בשנה הבאה לרמה של 6.8% בממוצע, לעומת 5.6% נכון להיום.

"הנתונים האחרונים כבר מראים האטה משמעותית בצמיחה בחודשים האחרונים. לדעתנו, היא תימשך אל תוך 2012", אמר אורי גרינפלד, מנהל מחלקת מאקרו בפסגות.

לדבריו, "המצב באירופה עוד רחוק מלהיפתר וימשיך להשפיע על השווקים ועל הכלכלה הריאלית. ברגע זה שאנו מדברים, התשואות באיטליה חזרו ל-7% והן מעוררות שוב את החשש מקריסה פיננסית של אירופה. גם במקרה הטוב, שבו יצליחו להימנע ממשבר פיננסי באירופה, זה יעלה למשלם המסים האירופאי הרבה כסף ויקשה מאוד על הצמיחה בעולם וגם בישראל".