כל עוד היא יכולה: אי.די.בי פיתוח מחלקת 64 מ' ש' דיבידנד

רגע לפני דיווח על הפסדים, חילקה אי.בי.די פיתוח הדיבידנד לחברה האם, אי.די.בי אחזקות

על פי רוב, כאשר חברה מעוניינת לחלק דיבידנד לבעלי מניותיה, היא מודיעה על כך כמה ימים לפני יום החלוקה בפועל. לא כך במקרה של אידיבי פתוח - חברת החזקות שבשליטת נוחי דנקנר. זו האחרונה דיווחה אתמול בשעה מאוחרת בלילה על חלוקת דיבידנד, כשבועיים לפני פרסום דוחות החברה, ורגע לפני שיתרת הרווחים הראויה לחלוקה כדיבידנד, הופכת להיות שלילית.

לפי הדיווח אמש, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של 64 מיליון שקל - 1.38 שקל למניה - כאשר החלוקה עצמה התבצעה היום. אי.די.בי פתוח היא חברה פרטית שכל מניותיה מוחזקות בידי אי.די.בי החזקות, ולכן החברה האם היא הנהנית הבלעדית מהדיבידנד.

החברה הסבירה בדיווח את השיקולים שהביאו אותה לאשר את החלוקה, וציינה כי בעקבות ההפסדים שצפויים להיווצר לה ברבעון השלישי של 2011 עקב השקעה במניות בנק קרדיט סוויס (באמצעות כור, בה היא מחזיקה כ-13.4% מהמניות), יתרת הרווחים הראויה שתהיה לה בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי, תהיה שלילית. כן ציינה אי.די.בי פתוח כי "המתואר לעיל טרם נבדק באופן סופי וטרם נסקר על ידי רואי החשבון של החברה".

למרות שחלוקת הדיבידנד עברה את המבחנים הנדרשים (מבחן הרווח ויכולת הפירעון) היא עשויה להוות בשורה משמחת פחות עבור מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, להם חייבת החברה כ-4 מיליארד שקל בסך הכל. האג"ח נסחרות כיום בתשואה של עד 11%.

מאי.די.בי נמסר בתגובה: "אי.די.בי פתוח עומדת במבחנים הקבועים בחוק לעניין חלוקת דיבידנד: מבחן הרווח ומבחן יכולת הפירעון. לקבוצת אי.די.בי יתרות נזילות גבוהות מאוד, והיא אינה מושפעת מחלוקת הדיבידנד בסכום הנמוך עליו הוכרז".