אושרה ממשלה חדשה באיטליה בראשותו של מריו מונטי

(עדכון): מונטי, לשעבר חבר בנציבות הכלכלית האירופאית, ישמש גם כשר האוצר במדינה ■ מונטי כונן ממשלה חדשה תוך 3 ימים מאז התפטרותו של ר"מ היוצא, ברלוסקוני

אושרה הממשלה החדשה באיטליה, ראש הממשלה הנכנס, מריו מונטי, הציג את ממשלתו החדשה - הממשלה שנועדה לטפל בבעיות החוב הגדולות במדינה שהיו עלולות להביא את המדינה לאסון כלכלי ולסכן בכך את איזור גוש האירו כולו. מלבד מינויו של מריו מונטי לראש ממשלה בממשלתו החדשה הוא ישמש גם שר האוצר של איטליה.

מונטי הצליח במשימת הרכבת הממשלה החדשה בפחות מ-3 ימים, בפרק זמן קצר מאוד מאז מונה לראש ממשלת איטליה לאחר התפטרותו של סילביו ברלוסקוני. הלחץ על כינונה של ממשלה חדשה גבר עם עליית התשואה על האג"ח של איטליה למעל לרמת ה-7%.

מריו מונטי נפגש הבוקר עם נשיא איטליה, גיאורגיו נפוליטאנו, כדי להציג לאחרון את הקבינט הנבחר ולאשר מולו את הממשלה החדשה.

ממשלתו של מונטי, על פי הדיווחים מורכבת מורכבת בעיקר מטכנוקרטים. נזכיר כי ברלוסקוני התפטר מתפקידו בשבוע שעבר, לאחר שהעביר צעדי צנע נוספים בפרלמנט האיטלקי, שכוללים קיצוצים בהיקף 59 מיליארד אירו.

מונטי, לשעבר חבר בנציבות הכלכלית האירופאית, נדרש להעביר בפרלמנט המקומי הרחבות נוספות לתוכנית הצנע הממשלתית - כדי להוביל את איטליה לאיזון בגירעון התקציבי, ולשחזר את אמון המשקיעים בכלכלת איטליה.

בפני מונטי ניצב אתגר קשה, כאשר אתמול הרקיעו שוב תשואות האג"ח האיטלקיות - וחצו את רף ה-7% בפעם השנייה מזה שבועיים.