ברק: "אם הייתי איראני - כנראה הייתי רוצה נשק גרעיני"

שר הביטחון בראיון לרשת האמריקנית PBS: "לישראל יש לכאורה נשק גרעיני אבל זה לא משנה. אם איראן תשיג נשק גרעיני - זה יהיה סיפור אחר לגמרי"

בהמשך לעיסוק הנרחב סביב אפשרות לתקיפה ישראלית באיראן ולפיצוץ המסתורי במחסן הנשק במדינה, התראיין אתמול (ד') שר הביטחון אהוד ברק לרשת הטלוויזיה האמריקנית PBS, והתייחס לסדרת הניסויים האחרונה באיראן ולמאמצי הרפובליקה האיסלמית להגיע ליכולת גרעינית, כפי שנחשפו בדוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

"הם נחושים להשיג יכולת גרעינית", אמר ברק למראיין צ'רלי רוז, "אף אחד מסדרת הניסויים שהם ערכו לא יכול להיות מוסבר אחרת מאשר ניסיון להשיג נשק גרעיני. אם זה הולך כמו ברווז ונראה כמו ברווז - זה ברווז". שר הביטחון הוסיף ואמר כי אם הוא היה איראני, סביר להניח שגם הוא היה רוצה שמדינתו תייצר נשק גרעיני.

לדבריו, "הם לא עושים את זה רק בגלל ישראל. הם מסתכלים מסביב ורואים את מרוץ החימוש הגרעיני: להודים יש פרויקט גרעין, וכך גם לפקיסטן, סין, קוריאה הדרומית וגם לרוסיה. סדאם חוסיין ניסה את זה, בשאר אסד ניסה את זה, לישראל לכאורה יש את זה אבל זה לא באמת משנה - איראן גרעינית זה סיפור אחר לגמרי".