קצב: "אני וגילה חיים בשלווה ובאהבה גדולה כבר 42 שנה"

משה קצב, שהורשע באונס ונדון ל-7 שנות מאסר, בראיון לרשת ב': "נבחרתי לנשיא כי אני אדם ישיר" ■ "מצבי הנפשי קשה, אך אין לי שום מחשבות לפגוע בעצמי"

משה קצב, נשיא המדינה לשעבר שהורשע באונס ובמעשה מגונה ונדון ל-7 שנות מאסר, התראיין הבוקר (ה') לרשת ב'. קצב אמר כי הוא מכבד את החלטת בית המשפט בעניינו, אך ימשיך להיאבק על חפותו כל עוד נשמה באפו. "אני נתון בסערת רגשות, ומצבי הנפשי קשה, אך אין לי שום מחשבות לפגוע בעצמי, ומדובר בשמועות שהפיצו חורשי רעתי".

לדברי קצב, בית המשפט המחוזי טעה טעות קשה כשהחליט "להוציאו להורג" רק על סמך התרשמות מעדים, בלי להעניק לו הזדמנות ראויה להתגונן ולאחר 5.5 שנים של "לינץ' תקשורתי" נגדו.

- אתה נמצא בדיסוננס קשה.

"עוד לא שקלתי את עניין החנינה, אנחנו רק שבוע לאחר החלטת העליון, ואני עדיין בסערת רגשות גדולה. אם מישהי נפגעה ממני - אני לא הרגשתי בזה. אני לא אטום ולא אטים, ואם מישהי הייתה מרגישה חוסר נוחות, הייתי יכול להרגיש שהיא זועפת, כועסת, מחמיצה פנים. אבל הן ממשיכות לאהוב אותי, ממשיכות לצחוק אתי, ממשיכות לדאוג לי, ממשיכות להיכנס אליי עוד עשרות ומאות פעמים".

- אתה אומר את זה בשביל חנינה?

"אם מישהו אומר היום שהוא נפגע ממני, אני חייב להתנצל, ואין לזה שום קשר לדיסוננס בו אני מצוי. זו הייתה דרכי הציבורית תמיד, הייתי ישר תמיד. נבחרתי לתפקיד נשיא המדינה כי אני אדם ישיר. אם מישהו היה חושב אחרת, לא הייתי נבחר לתפקיד. מכל סיעות הכנסת בחרו בי".

- תעתוע גורל שמי שהתמודדת מולו, שמעון פרס, הוא זה שיכול להחליט בעניין החנינה שלך.

"היה לי הכבוד להתמודד מול שמעון פרס. אני מקלל את הרגע שנבחרתי להיות נשיא המדינה".

- אתה מצליח להירדם בלילה?

"תשאירי לי את הגיגיי ואת תחושותיי".

- אתה מבקש מחילה מרעייתך?

"גילה ואני נשואים 42 שנה, וחיים באושר ובאהבה גדולה באותו בית בו התחתנו".