בגלל המשבר: הבנקים באירופה יפסידו 270 מיליארד ד'

הבנקים באירופה יאלצו לבצע "מחיקות" בהיקף המדובר, במסגרת "הפחתת מוניטין" ■ הסיבה: השלכות ההאטה ומשבר החובות ידרשו שיערוך של הערך המוניטיני שלהם

הבנקים באירופה יאלצו ככל הנראה לבצע "מחיקות" בהיקף של 270 מיליארד דולר, במסגרת מה שמכונה "הפחתה חשבונאית" (המכונה בלעז Goodwill impairment - הפחתת מוניטין או הפחתה שלא-במזומן) - זאת, לפני שיוכלו לבצע מכירה של נכסים או מניות כדי לגייס הון נוסף.

אנליסטים מעריכים כי הבנקים יאלצו לבצע את המחיקות עקב השלכות ההאטה הכלכלית ומשבר החובות באירופה, שדורשים "שיערוך" של הערך המוניטיני (Goodwill) של המוסדות הפיננסים הגדולים באירופה.

כך למשל, מוערך כי UniCredit SpA , הבנק הגדול באיטליה, נדרש השבוע לבצע "מחיקות" בהיקף של 8.7 מיליארד אירו (10 מיליארד דולר) עקב השקעות לא מוצלחות במזרח אירופה וכן באיטליה עצמה. בנקים נוספים, כך מעריכים כלכלני היבשת, ילכו בקרוב בעקבותיו של הבנק האיטלקי.

גם על פי נתוני "בלומברג", בנקים נוספים דוגמת Credit Agricole , Banco Santander וכן Intesa Sanpaolo SA ידרשו לבצע הפחתות מוניטין כבדות.

"בנקים שנהנו מתחזיות טובות יותר יצטרכו לשערך מחדש את תוספת המוניטין בדוחות הכספיים שלהם", מסביר אנדרו ספונר (Andrew Spooner), אנליסט מלונדון. "רכישות והשקעות בנכסים החשופים למדינות אירופה הפריפריאליות הם אלה שיסבו את הפגיעות הקשות ביותר".