תקציב האיחוד האירופי לשנת 2012 - 129.1 מיליארד אירו

באיחוד האירופי הוחלט על תוספת של 1.9% לתקציב, פחות מהאינפלציה השנתית באירופה ■ נציגי המדינות הגיעו להסכמה על תוספת נוספת של 3.5% לתקציב במידת הצורך

נציגי המדינות של האיחוד האירופי הודיעו היום (שבת) בבוקר על אישור התקציב של האיחוד לשנת 2012 לאחר דיונים מרתונים שנמשכו כ-15 שעות וחצי. התקציב שהוסכם עליו יגדל ב-1.9%, פחות מהאינפלציה השנתית של האיחוד האירופי, למרות התעקשות מצד בלגיה על תוספת יותר גדולה.

עקב משבר החוב שפוקד את אירופה שגורם ליותר ויותר מדינות לאשר תוכניות צנע, הוחלט על הגדלת התקציב בשיעור הפחות משיעור האינפלציה העומד על 2%, ובכך התקציב השנתי של האיחוד האירופי יעמוד בשנת 2012 על 129.1 מיליארד אירו. במסגרת הדיונים, הגיעו הנציגים להסכמה על אפשרות לתוספת של עוד 3.5% לתקציב במדית הצורך שתימומן על ידי המדינות החברות באיחוד.

"מדובר על תקציב טיפוסי בזמנים של משבר ותוכניות צנע", אמר נציב התקציב האירופי יאנוס ליוונדווסקי במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בבריסל מייד אחרי אישור התקציב.

אישור התקציב, שעבר פה אחד, מהווה בשורה טובה עבור המדינות העשירות באירופה כמו אנגליה, גרמניה וצרפת שממנות חלק ניכר מהתקציב, ושבעקבות המצב, החליטו להגביל את ההוצאות. אישור התקציב יסיר נושא משמעותי מסדר היום העמוס של האיחוד האירופי, ויאפשר לו להתמקד בטיפול במשבר החוב ביבשת.