שחקנים שלא יחזרו השנה ל-NBA

‎8 שחקני ‏NBA‏ חותמים בליגה הסינית, שלא מאפשרת סעיף יציאה במידה שהשביתה תסתיים; עד עכשיו: 61 שחקנים מהליגה של דייויד סטרן חתמו מעבר לים

השביתה ב-‏NBA‏ ממשיכה להביא יותר ויותר שחקנים אל מעבר לים. נכון לעכשיו, לא פחות מ-61 שחקנים ששיחקו בעונה שעברה בליגה של דייויד סטרן כבר מצאו מקום עבודה חדש בחו"ל. אחד היעדים שהפך לאטרקטיבי במיוחד הוא הליגה הסינית: שמונה שחקני ‏‏NBA‏ העדיפו את האופציה של המזרח הרחוק, עניין משמעותי מאוד בעיקר בגלל שראשי הליגה בסין לא מאשרים לקבוצות להחתים שחקנים עם סעיף יציאה ל-‏NBA‏ במידה שהשביתה תסתיים. זאת בשונה מאירופה, שבה כמעט כל השחקנים מחזיקים בסעיף שיאפשר להם לחזור עם סיום השביתה.

לא מעט שחקנים גם חזרו הביתה לליגות הרבה פחות נוצצות: כך למשל, חאמד האדאדי, האירני ששיחק בממפיס גריזליס, חזר הביתה לקבוצת חאפארי אחוואז שמשחקת בליגה האיראנית.

ריקי רוביו, הספרדי שאמור לפתוח את קריירת ה-‏NBA‏ שלו במינסוטה, שוקל לפי האתר ‏ESPN‏ לחזור ולשחק העונה בברצלונה. בשיקטאש הטורקית, שאליה הצטרף כוכב ניו ג'רזי ננטס דרון וויליאמס, מנהלת מו"מ עם שני כוכבים גדולים נוספים - קווין לאב ולואל דנג. גם דירק נוביצקי רמז לכך שסבלנותו לחכות לעונת ה-‏NBA‏ הולכת ומסתיימת, ואמר כי "בקרוב אצטרך לחתום באירופה". למרות שמועות על התעניינות מצד ריאל מדריד, ההנחה היא שנוביצקי יעדיף גם הוא לחזור הביתה לגרמניה, כאשר אחת מהשלוש - במברג, באיירן מינכן או אלבה ברלין, נראות כאופציות הריאליות יותר מבחינתו.

בינתיים, בארה"ב מתרבים הדיווחים על כך שהצדדים עדיין לא איבדו תקווה לאפשרות לקיים את העונה, ואחת האסטרטגיות של הבעלים להפעיל לחץ היא להמתין עד ל-1 בדצמבר, התאריך בו אמורים השחקנים להחמיץ את הצ'ק השני לעונת 2011/12. בשבוע שעבר החמיצו השחקנים את השכר הדו-שבועי הראשון שלהם לעונה.