4,000 יחידות דיור שוחררו למאגר הבנייה בצפון הארץ

כך, לפי החלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון שבמשרד הפנים ■ בין היח"ד, 800 דירות בנהריה צמוד לחוף אכזיב, בתוכנית שנויה במחלוקת

4,000 יחידות דיור נוספות שוחררו למאגר הבנייה בצפון הארץ, ובהן 800 דירות בנהריה, צמוד לחוף אכזיב, בתוכנית שנויה במחלוקת. כך, בהחלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון שבמשרד הפנים.

הוועדה, בראשות הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, יוסף ברון, אישרה את בנייתן של 800 דירות במסגרת תוכנית ג/4870, שעוררה התנגדויות רבות. במסגרת תוכנית זו, שקיימת כבר 20 שנה, אמורות להיבנות כ-1,600 יחידות דיור למגורים ולמלונאות בקצה הצפוני של נהריה, צמוד לגן הלאומי חוף אכזיב. העלתה של תוכנית זו לדיון הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון עוררה את זעמם של הארגונים הסביבתיים ושל תושבי הצפון בשבוע שעבר. זאת לאחר שבחודש שעבר הוסר האיום של הוצאתה לפעול של תוכנית כפר הנופש בחוף בצת, שנמצא אף הוא בסביבה.

התוכנית בחוף אכזיב מתייחסת לבניית בתי דירות ומלונות גבוהים של עשר קומות ובמרחק של 100 מטר בלבד מקו החוף. במסגרת תוכנית זו אושרו כעת לבנייה 800 דירות.

בנוסף אישרה הוועדה המחוזית מחוז צפון תוכנית לבנייתן של 190 דירות בשכונה משותפת של הקיבוצים שלוחות ורשפים שבעמק בית שאן. השכונה המשותפת תיקרא "שלפים" והיא תמוקם באופן שייצור רצף בין הקיבוצים.

כן אישרה הוועדה המחוזית תוכניות לבנייתן של 1,211 דירות ביישוב דיר אל אסד במסגרת שתי שכונות מגורים, האחת ממערב לדיר אל אסד והשנייה מצפון לדיר אל אסד.

ביישוב הסמוך בענה אושרו 584 יחידות דיור במסגרת הקמת שכונת מגורים מזרחית ליישוב בענה, כולל הקמת אזורי תעסוקה. ביישוב אל שגור אושרו 1,127 יחידות דיור במסגרת הקמת שתי שכונות מגורים במסגרת שתי שכונות מגורים, האחת דרום-מערבית לבענה והשנייה מערבית לבענה. אלה כוללות אזורים מסחריים והקצאת שטחים למבני ציבור.