הנציבות האירופית תציע פיקוח הדוק על תקציב מדינות הגוש

בכיר בגוש האירו: "הנציבות האירופית צפויה ביום רביעי להציג שתי הצעות רגולטוריות " ■ יציעו פיקוח הדוק יותר על תקציב מדינות גוש האירו - על פי ההצעה, הנציבות תוכל לדרוש טיוטת תקציב חדשה אם הטיוטה הקודמת לא תענה לדרישות

הנציבות האירופית עתידה להציע ביום רביעי הקרוב צעדי שליטה הדוקים יותר על תקציב מדינות איזור האירו ומעקב הדוק יותר על כלכלות המדינות, כך אמר היום (א') גורם בכיר בגוש האירו. אם ההצעות הללו יצליחו להוכיח את עצמן, הן יסללו את הדרך לאגורת חוב אירופאיות. רגולציות אלה נועדו לחזק את המימשל הכלכלי של גוש האירו.

צעד ראשון שבנציבות האירופית ירצו ליישם, קשורה לאפשרות של קבלת הלוואות חירום מקרן החילוץ של אירופה. אותו גורם רשמי אמר כי הפיקוח עשוי להיות רחב יותר עבור מדינות כמו יוון, פורטוגל ואירלנד - המדינות שנמצאות כבר במסגרת של תוכנית חילוץ.

"בהנחה כי תהיה מדינה שתימצא תחת פיקוח מקיף ותימצא בסיכון של הזדקקות לתוכנית חילוץ, המשמעות של זה תהיה נוכחות כמעט תמידית של הנציבות האירופית במדינה", אמר אותו גורם בגוש האירו.

ההנחה היא כי אף מדינה לא תסרב לקבל פיקוח מעין זה כיוון שאחרת היא עלולה להזדקק לעזרה מצד קרן החילוץ של אירופה, שתהיה המנגנון המבטיח יציבות בגוש האירו למן אמצע 2013.

רגולציה שנייה שתאפשר השפעה על תקציב המדינה עשויה להקנות לנציבות האירופית את הזכות לבקר את טיוטת התקציב של מדינות גוש האירו ואף לדרוש טיוטת תקציב חדשה אם הטיוטה הקודמת לא תענה לדרישות הנציבות.