תושבי רעננה: העירייה מחייבת רטרואקטיבית על ארנונה

התושבים: החיובים - על שטחים שאינם ברי-חיוב ■ הגישו ייצוגית ב-52 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 51.8 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי-מרכז כנגד עיריית רעננה, בטענה כי הכלילה, לכאורה שלא כדין, החל מספטמבר 2011 שטחים שאינם ברי-חיוב לחשבון הארנונה, והיא אף דורשת בגינם תשלום רטרואקטיבי על 7 השנים האחרונות.

התביעה הוגשה על-ידי עו"ד אסף זמיר באמצעות זמיר משרד עורכי דין. התובע, תושב רעננה המייצג כמה אלפי בעלי בתים צמודי-קרקע, טוען כי שטח הארנונה לפיו מחויבים חברי הקבוצה התובעת הוגדל השנה כתוצאה משני פרמטרים. האחד: הכללת שטחים שאינם ברי-חיוב, למשל שטחים שהם למעשה פתוחים, לטענת העותרים. השני: הכללת שטחים שלא חויבו עד כה, וגבייה רטרואקטיבית.

לטענת התובע, במשך 28 שנים חויב ביתו בארנונה לפי שטח של 290 מ"ר. בהודעת החיוב מתאריך 26 בספטמבר 2011 הוא גילה כי שטח המגורים שחויב בגינו גדל לפתע ב-75 מ"ר. באותו החשבון גילה התובע חיוב רטרואקטיבי על סך 23,667 שקל לתקופה שמתאריך 1.1.2004.

לפי כתב התביעה, היא כוללת בהערכה "שמרנית ביותר" כ-2,000 בתי-אב, מהם נגבו שלא כדין לכאורה בסך-הכול 51.8 מיליון שקל מאז תחילת 2004.

בתגובה מסר דובר עיריית רעננה כי "העירייה לומדת את כתב התביעה ותגיב בבית המשפט".

נתבעת סדרתית

יצוין כי התביעה הנוכחית היא אחרונה בשורה של תביעות ייצוגיות שהוגשו בשנתיים האחרונות כנגד עיריית רעננה בגין גביית יתר של ארנונה, לרבות העלאת גובה הארנונה בשיעור גבוה מהמותר שנחשפה ב"גלובס", ושבעקבותיה חדלה רעננה מהפרקטיקה. כמו כן נתבעה רעננה על כי שינתה את סיווגי הדירות כפי שנקבעו בצו הארנונה וכתוצאה מכך הביאה להעלאה עקיפה בארנונה.