גיא-רון ישתתף בהצבעה על נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים

ביהמ"ש דחה עתירה של 3 חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, שדרשו למנוע מגיא-רון להשתתף בהצבעה נוכח המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון, יוכל להשתתף מחר (ג') בהצבעה במועצה הארצית של הלשכה שבה ייבחרו נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים - כך החליט היום (ב') אחר-הצהריים שופט בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, קובי ורדי.

השופט דחה את עתירתם של 3 חברי המועצה הארצית של הלשכה, בראשות עו"ד יראון פסטינגר, שדרשו למנוע מגיא-רון להשתתף בהצבעה נוכח המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בעבירת שוחד.

ורדי גם חייב את העותרים בהוצאות בסך 30 אלף שקל לטובת גיא-רון וחבריו.

"אינני סבור כי יש חשש לפגיעה באמון הציבור עם דחיית העתירה", נימק השופט את החלטתו, "אלא להיפך - אני סבור כי אמון הציבור יגבר ביודעו שאין כל קשר בין המבוקש לבין עניין בחירתם של שופטים, ואין מקום להכנסת שיקולים פוליטיים, שיש חשש שעומדים מאחורי העתירה, היכולים להשליך על עניין חשוב זה, שיש להשאירו חף מכל שיקולים כאלה".

בד-בבד פנה היום ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, ליו"ר המועצה הארצית של הלשכה, עו"ד צבי פירון, בבקשה לדחות את ההצבעה הקבועה למחר, כדי לאפשר לכנסת להשלים את הליכי החקיקה של החוק לשינוי אופן בחירת נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. פירון צפוי לסרב לבקשה זו.