צפו ברשימה: הח"כים שהצביעו בעד חוק "ההשתקה" - מאורלי לוי דרך נתניהו וברק ועד שאמה-הכהן

חוק לשון הרע עבר אמש בקריאה ראשונה ■ יוזם החוק, ח"כ שטרית: "הכול הפך צהוב בעיתונות, שמעסיקה פרילנסרים בשכר רעב ומרוויחה ביושר את החוק החדש"

הצעת החוק לשון הרע, שזכתה גם לכינוי "חוק ההשתקה", עברה אמש בקריאה ראשונה בכנסת ברוב של 42 תומכים אל מול 31 מתנגדים.

לפי הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ומאיר שטרית (קדימה), יגדלו הפיצויים בגין הוצאת דיבה, ויוכפל פי 6 הסכום המקסימלי לפיצויים בגין לשון הרע, ללא הוכחת נזק - לרף של 300 אלף שקל.

למרות דבריו אתמול (ב') בפתח ישיבת סיעת הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בהצעת החוק. נתניהו אמר אתמול בין השאר כי "כל עוד אני ראש ממשלה, איש לא יאמר לאיש מה לחשוב, מה לחקור, מה לשדר. זו לא הדרך שלי". ראש הממשלה גם אמר כי "בפעמים שחשבתי שמתגבשת יוזמת חקיקה שעלולה לפגוע בדמוקרטיה, גנזתי אותה לאלתר".

מעיון בפרוטוקול הכנסת עולה כי יוזם החוק, ח"כ מאיר שטרית (קדימה), אמר אתמול בדיון: "העיתונות מרוויחה את זה ביושר. תפסו עליי טרמפ, בסדר. אני לא מפחד, יש לי כתפיים רחבות. אבל אני לא עושה את זה נגד העיתונות. להיפך, אני חושב שזו הגנה על עיתונות. עיתונות רצינית ואחראית צריכה להיות בטוחה שמה שהם כותבים נכון, ואני בעד שהעיתונות תעשה תחקירים, זה בסדר גמור".

לדבריו, "בשנים האחרונות, לצערי, גם בעיתונים המקומיים, גם בחלק מהעיתונים הארציים, הכול הפך להיות צהוב. כשהעיתונאים או בעלי העיתונים מעסיקים עיתונאים בשכר רעב, פרילנסרים, לא כתבים בשכר רציני כמו שהיה פעם בעיתונות שאני מכיר שבדקו כל דבר לאשורו והכינו כל דבר כמו שצריך. היום כולם רודפי כותרות, והמרחק בין רדיפת כותרות לבין פגיעה בשמו הטוב של אדם הוא מאוד קצר, ולכן צריך להרתיע".

חברי הכנסת שהצביעו בעד חוק לשון הרע:

בנימין נתניהו (ליכוד), יובל שטייניץ (ליכוד), אהוד ברק (עצמאות), כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), גלעד ארדן (ליכוד), לימור לבנת (ליכוד), דני דנון (ליכוד), שלום שמחון (עצמאות), עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), יריב לוין (ליכוד), סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), משה גפני (יהדות התורה), אברהם מיכאלי (ש"ס), אורי אריאל (איחוד לאומי), אורי מקלב (יהדות התורה), אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו), ציון פינאן (ליכוד), אלכס מילר (ישראל ביתנו), איוב קרא (ליכוד), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), דוד אזולאי (ש"ס), דוד רותם (ישראל ביתנו), דני אילון (ישראל ביתנו), משולם נהרי (ש"ס), מיכאל איתן (ליכוד), סופה לנדבר (ישראל ביתנו), זבולון אורלב (הבית היהודי), חמד עמאר (ישראל ביתנו), יעקב כץ (האיחוד הלאומי), לאה נס (ליכוד), ליה שמטוב (ישראל ביתנו), זאב אלקין (ליכוד), ציפי חוטובלי (ליכוד), יצחק כהן (ש"ס), מאיר שטרית (קדימה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), משה מטלון (ישראל ביתנו), נסים זאב (ש"ס), פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), משה (בוגי) יעלון (ליכוד), יוסי פלד (ליכוד).

חברי הכנסת שהצביעו נגד:

ציפי לבני (קדימה), רובי ריבלין (ליכוד), אבישי ברוורמן (העבודה), שלי יחימוביץ' (העבודה), איתן כבל (העבודה), יצחק הרצוג (העבודה), עמיר פרץ (העבודה), אריה ביבי (קדימה), יוחנן פלסנר (קדימה), שאול מופז (קדימה), אבי דיכטר (קדימה), מרינה סולודקין (קדימה), רוחמה אברהם (קדימה), דורון אביטל (קדימה), מגלי והבה (קדימה), נחמן שי (קדימה), רוני בר-און (קדימה), שלמה מולה (קדימה), זאב בילסקי (קדימה), יואל חסון (קדימה), נינו אבסדזה )קדימה), רחל אדטו (קדימה), ניצן הורוביץ (מרצ), זהבה גלאון (מרצ), אילן גילאון (מרצ), דב חנין (חדש), חנא סוויד (חדש), עפו אגבריה (חדש), מוחמד ברקה (חדש), מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל), חנין זועבי (בל"ד). משה כחלון (ליכוד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) נעדרו מההצבעה.