ממה הוא מודאג? באפט מזהיר: "שרידות גוש האירו בספק"

איל ההשקעות מזהיר: "משבר החוב חשף את הפגמים בקרב גוש האירו, והמנהיגים יידרשו לנקוט בפעולות בהולות לשרידותו" ■ לדברי באפט, "או שאירופה תתגבש, או שתתארגן מחדש"

משבר החוב בגוש האירו חשף את הפגמים בקרב 17 החברות בו, ומנהיגיהן יידרשו לנקוט בפעולות בהולות אם ברצונם לשמור על הגוש בחיים, כך אמר אתמול (ג') איל ההשקעות וורן באפט, בריאיון ל-CNBC.

"המערכת, כפי שהיא מתכוננת כיום, חושפת פגמים בעייתיים. הפגמים הללו לא יתוקנו על ידי מילים. מדינות אירופה ידרשו להתאחד, או להתארגן מחדש באופן אחר. המערכת הנוכחית פשוט לא עובדת", אמר באפט בריאיון.

כשנשאל אם לדעתו יש סיכוי שגוש האירו ישרוד את משבר החובות הריבוניים שפוקד את היבשת מזה כשנתיים, ציין באפט: "זה מוטל בספק". באפט, יו"ר ומנהל תאגיד ההשקעות ברקשייר הת'וואי, ציין עוד כי הוא לא רואה הרבה קווים מקבילים בין המשבר באירופה, למשבר התקציבי שפוקד את הממשל האמריקני.

"המדינות בגוש האירו ויתרו על האפשרות להנפיק אג"ח על בסיס המטבע המקומי שלהן. זה שונה לגמרי מהמצב שקיים בארה"ב", דברי באפט, שסיים באמירה אופטימית: "אני יכול לחשוב על לא מעט מניות של חברות אירופאיות שהן אטרקטיביות. יש עסקים טובים ביבשת, שנסחרים בתמחור-חסר".