הטלפון של פייסבוק בדרך? חברת HTC תייצר את "באפי"

הבלוג הטכנולוגי הנחשב All Things D מדווח כי פייסבוק עובדת עם יצרנית הטלפונים הטיוואנית על בניית מכשיר מבוסס אנדרואיד, שיטמיע את הרשת החברתית הפופולרית בליבה שלו ■ המכשיר צפוי להגיע לשוק רק בעוד 12-18 חודשים

את השנים האחרונות ליוותה שמועה עקשנית אחת על כך שפייסבוק הולכת לבנות טלפון סלולרי משלה. הסלולרי, טענו הפרסומים, יהיה ממוקד כולו בחוויה החברתית של הרשת הפופולרית. הפרסומים באו והלכו, אבל טלפון עדיין לא נראה באופק. היו כמה ניסיונות בדרך, כמו זה של חברת INQ וכאלה עם כפתור פייסבוק ייעודי, אבל משהו רשמי לא יצא לאור. מה שראינו בעיקר היו עוד שמועות ועוד תמונות מפוברקות שהציפו את הרשת.

אף שנראה שפייסבוק ויתרה על הרעיון, בבלוג הטכנולוגי הנחשב All Things D, סבורים אחרת. עם 350 מיליון משתמשים סלולריים ועם העובדה שאפל הטמיעה באייפון החדש את שירות טוויטר, ושגוגל משלבת במערכת האנדוראיד שלה אפליקציה לגוגל פלוס - פייסבוק לא יכולה לעמוד בצד ולהתעלם.

הבלוג מדווח כי פייסבוק עובדת עם יצרנית הטלפונים הטיוואנית HTC על בניית מכשיר מבוסס אנדרואיד, שיטמיע את הרשת החברתית הפופולרית בליבה שלו. המכשיר צפוי לאפשר לאפליקציות ולמשחקים של פייסבוק לרוץ עליו לאור תמיכה ב-HTML5. על-פי הדיווח, עד לאחרונה התחבטה פייסבוק בשאלה אם לעבוד בשיתוף פעולה עם חברת סמסונג, עד שבחרה בסוף ב-HTC ולכן לוח הזמנים צפוי להביא לשוק את הטלפון החדש - שזכה לכינוי באפי - רק בעוד 12-18 חודשים. את הפרויקט, שעליו עובדת פייסבוק כבר שנתיים, מוביל סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ברט טיילור.

דובר פייסבוק נמנע מלהתייחס ישירות לטלפון באפי, אך אמר ל-All Things D כי "האסטרטגיה שלנו בסלולר היא פשוטה: אנחנו חושבים שכל מכשיר נייד יהיה טוב יותר אם מוטמע בו אלמנט חברתי. אנחנו עובדים עם כל תעשיית הסלולר - מפעילים, יצרנים, מפתחי מערכות הפעלה ומפתחי אפליקציות כדי להביא את החוויות החברתיות ליותר אנשים מסביב לעולם".

אז אמנם זה נראה כמו התחמקות אלגנטית מהנושא, אך ייתכן שמאחורי הדברים יש גם אמירה. עכשיו רק צריך לחכות ולראות איך תיראה התוצאה.

קרובים, קרובים

העולם הופך לקרוב יותר - כך עולה ממחקר חדש של פייסבוק ואוניברסיטת מילאנו. ב-1967 גילה הפסיכולוג סטנלי מילגרם כי בין כל שני אנשים בעולם מחברים 6 בני אדם, אך המחקר הנוכחי, שבדק 721 מיליון משתמשי פייסבוק (כ-10% מאוכלוסיית העולם), גילה כי המרחק התקצר ל-4.74 בני אדם שמחברים בין כל שני אנשים בעולם. בארה"ב, אגב, מדובר על 4.37 איש בלבד בגילאי 13 ומעלה. "אם לוקחים את משתמש הפייסבוק הכי רחוק באזור טונדרה בסיביר או ביערות הגשם של פרו, חבר של חבר שלך כנראה מכיר חבר של חבר שלהם", הסבירו בפייסבוק את המסקנות של המחקר.

עוד עלה מהמחקר כי ל-10% מהאנשים בפייסבוק יש פחות מעשרה חברים ול-20% יש פחות מ-25 חברים. למחצית ממשתמשי פייסבוק יש כ-100 חברים. נתון מעניין שעלה הוא כי 84% מכל הקשרים הם בין משתמשים מאותה המדינה.