טמירה ירדני: "יאמר לזכות קשת שלא נתבקשנו לקצץ"

למרות המצב הקשה בענף הטלוויזיה, המפיקה טמירה ירדני מעלה הערב ריאליטי מוזיקלי חדש: "בית ספר למוזיקה"

"אני כמעט ולא מגדירה את זה כתוכנית ריאליטי" - כך אומרת המפיקה טמירה ירדני, מבעלי חברת טדי הפקות, על התוכנית החדשה שתעלה הערב (ד') על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת, "בית ספר למוזיקה".

התוכנית, בה יתחרו ילדים בתחרות זמר, נראית כרגע כחלק מטרנד "הריאליטי החיובי" ששוטף את המסך הישראלי באחרונה, ובכללו התוכניות "מאסטר שף", "המירוץ למיליון" ו"שלוש", שבהן אין הדחות קורעות לב ואינטריגות איומות בין המתמודדים. כאן, כשמדובר בילדים, הרגישות גדלה עוד יותר.

"בתוכנית עם בוגרים יותר כמו 'כוכב נולד' יש משוב מהשופטים כל הזמן מול קהל, בעוד כאן העבודה עצמה עם הילד היא לא מול הקהל וחלק גדול אף לא מול מצלמות", אומרת ירדני.

כמו כן, בתוכנית לא תהיה הדחה, והתלמידים ימשיכו מדי שבוע בתוכנית, ובכל עת הם מלווים על-ידי פסיכולוג, יחד עם הוריהם.

"בפגישות הראשונות דיברתי עם ההורים בזהירות ואמרתי שלא נראה בטלוויזיה אף אודישן של ילד שלא עבר, כדי לגונן על נפש הילדים. אבל דווקא ההורים אמרו 'למה?'. צריך לזכור שברוב המקרים מדובר גם כך בילדים בולטים גם ביום-יום שלהם. לא קיים כל הסיפור של 'ילדי פלא' פה".

- ומה באשר לחוזה מול טדי הפקות אחרי סיום התוכנית, כמו שיש לך עם בוגרי "כוכב נולד"?

"החוזים כרגע הם ראשוניים, ואם נחליט שזה טוב, אולי נעשה מופעים שלהם ביחד. זה תלוי ביכולות. הם והוריהם מאוד רוצים שהם ישירו. האם זה יקרה? אני לא יודעת, הכול פתוח".

- קשת לא דרשה מכם קיצוץ, לנוכח מצב השוק הקשה?

"התחלנו את הפרויקט מזמן, ובמהלך העבודה פרצה המחאה החברתית, אבל ייאמר לזכות קשת שלא נתבקשנו לקצץ. אם מדברים על העתיד, אנחנו מבינים את המצב, ואני חושבת שזה ייעשה בשיתוף-פעולה מוחלט. אני מבינה שהכלכלה מושפעת מגלים, ואם נלמד לעבוד חכם ורזה, נעבור את התקופה הקשה. אני רוצה להיות אופטימית, בתקווה שכל הכאוס של שוק הטלוויזיה ייפתר".

- את אומרת "גלים", אבל אלה קיצוצים שרק הולכים ומחריפים.

"זה לא ממש נכון. הארגון המקצועי (איגודי היוצרים השונים - ל"א) שומר מאוד על האינטרסים של העובדים אצלו. כשהביקוש גדול, וכשיש כל-כך הרבה תוכניות ריאליטי שצריכות עורכים, השכר עולה. האנשים המקצועיים בתעשייה הצליחו לשמור על מעמדם הכלכלי".

- מה באשר לביקורות על הדמיון של הפורמט שלכם ל"דה-ווייס" ו"אקס פקטור"?

"יש תוכנית-אם אחת שנקראת 'אמריקן איידול', שבישראל קוראים לה 'כוכב נולד'. ממנה יצאו כל מיני תוכניות, כמו 'אקס פקטור' ו'דה ווייס'. אנחנו יצרנו פורמט חדש ומקורי, שאני רוצה להאמין שנמכור אותו החוצה".

- את עדיין בקשרים עם מרגול?

"אסור לי. התברר לי שאני עדה של התביעה, ולכן אסור לי לדבר איתה. החבר'ה לדעתי מדברים איתה, אבל אין קשר יומיומי. בשבילה אני מקווה שהכול יסתיים בלא כלום".

- ל"כוכב נולד" היא כבר לא תחזור.

"נכון".