מעלות: "צים עלולה להיקלע לבעיית נזילות קשה בשנת 2013"

חברת הדירוג מורידה את דירוג האשראי של חברת הספנות ומצמידה תחזית דירוג שלילית

חברת הדירוג S&P-מעלות מורידה היום (ה') את דירוג האשראי של חברת הספנות צים, מקבוצת החברה לישראל . האנליסטים צבי בוימר ויובל טורבטי מביעים חשש מכך שצים תיקלע ל"בעיית נזילות קשה" בשנת 2013. מעלות הורידה את הדירוג לחברה לרמה של "BB" מרמה של "BBB".

"אנו צופים גירעון תזרימי בשנת 2012 ומעריכים שישנה סבירות גבוהה לאי-עמידה בהתניות הפיננסיות הנוכחיות ב-2013 בעקבות הרעה בתנאי הסחר בענף הספנות", כותבים האנליסטים. הם מותירים תחזית דירוג "שלילית", כלומר ייתכן שהדירוג יירד עוד בהמשך.

צים הפסידה 66 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. החברה לישראל אישרה היום את חשיפת "גלובס" השבוע לפיה היא מפעילה את "רשת הביטחון" שהוסכם עליה במסגרת הסדר החוב - ותזרים לצים 50 מיליון דולר יחד עם קבוצת עופר, שתזרים 50 מיליון דולר נוספים.

צים הגיעה להבנות עם מרבית הבנקים לשינוי ההתניות הפיננסיות אך ממשיכה לנהל מגעים עם הבנקים שנותרו. "אנו מוטרדים מתמונת נזילות מאוד מאתגרת לקראת סוף שנת 2012 ובוודאי בשנת 2013", כותבים האנליסטים. "בהנחה הסבירה שהחברה תשיג את כתבי הוויתור הנדרשים מהבנקים למשך 12 חודשים, השימושים של צים יעלו על המקורות שלה החל מסוף 2012 או תחילת 2013, אלא אם יושגו מקורות חיצוניים נוספים שאינם ידועים לנו או יתחולל שינוי חד באקלים העסקי".