המועמדים הסופיים לתפקיד מפקד גל"צ ייפגשו השבוע עם ברק

המועמדים הסופיים לתפקיד הם גולן יוכפז, ינון מגל, מנשה סמירה וירון דקל ■ לאחר הראיונות עם המועמדים צפוי שר הביטחון להחליט מי ימונה למפקד התחנה

המועמדים הסופיים לתפקיד מפקד גלי צה"ל - גולן יוכפז, ינון מגל, מנשה סמירה וירון דקל - ייפגשו במהלך השבוע עם שר הביטחון, אהוד ברק. לאחר הראיונות עם המועמדים צפוי ברק להחליט לגבי זהות מפקד התחנה הצה"לית, ואולם עדיין לא ברור מתי יודיע השר על החלטתו.

ועדת האיתור למפקד גלי צה"ל, בראשות האלוף לשעבר יפתח רון-טל, הגישה לשר הביטחון את שמותיהם של 4 המועמדים הסופיים - גולן יוכפז, ירון דקל, מנשה סמירה וינון מגל - בתחילת אוקטובר. עד כה טרם נפגש ברק עם המועמדים.

ההערכות הן כי מגיש "מבט", ינון מגל, ומנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, הם המובילים לתפקיד. סמירה נחשב למועמד מוביל בשל הרקע הניהולי והפיקודי ארוך-השנים שלו ברשות השנייה, במערכת החינוך ובצה"ל.

מגל נחשב למועמד מוביל בשל תפקידו העיתונאי ותפקידו הפיקודי כקצין בדגת סרן בסיירת מטכ"ל. יחד עם זאת, בשלב זה מגל אינו עומד בתנאי המכרז, שכן הוא נמצא בשלבים האחרונים של קבלת תואר ראשון, המופיע במכרז כאחד מתנאי הסף לתפקיד.

במערכת הביטחון עלה החשש כי אם מגל יקבל את התפקיד - תוגש עתירה לבג"ץ על-ידי אנשים שלא הגישו את מועמדותם עקב אי-עמידה בתנאי הסף הראשוניים, בדומה למגל.

יחד עם זאת, ההערכה היא כי עקב העובדה שלסמירה אין רקע עיתונאי ביצועי ולמגל אין תואר ראשון, יש לירון דקל וגולן יוכפז סיכויים לא רעים לזכות בתפקיד. זאת בעיקר הודות לעובדה שמדובר בשני עיתונאים מוערכים ביותר על-ידי עמיתיהם - יוכפז בגלי צה"ל, שם הוא מגיש את "יומן הבוקר", ובחברת החדשות של ערוץ 2, שבה הוא עורך את מהדורת "אולפן שישי" עם יאיר לפיד; ודקל, המגיש את "הכול דיבורים" ונחשב לעיתונאי ותיק שסיקר תחומים רבים.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "אכן, כל הראיונות של המועמדים יתקיימו השבוע, וכשתהיה תשובה נודיע".