המירוץ לתפקיד מפקד גל"צ: ינון מגל ומנשה סמירה מובילים

המלצות ועדת האיתור יועברו היום לשר הביטחון אהוד ברק ■ עוד מומלצים: גולן יוכפז וירון דקל

ועדת האיתור למינוי מפקד גלי צה"ל צפויה להיפגש היום (ד') עם שר הביטחון אהוד ברק ולהעביר לו את רשימת המועמדים לפיקוד על התחנה הצה"לית. הוועדה תגיש רשמית את שמותיהם של ינון מגל, מנשה סמירה, גולן יוכפז וירון דקל, שהשיגו את הציונים הגבוהים ביותר מתוך כ-30 מועמדים.

חברי הוועדה ימסרו בפגישה עם ברק מכתב המסכם את עבודתם. אל המכתב מצורפים גיליונות הערכה של המועמדים, הכוללים את הציונים וההערכות האישיות שהעניקו להם כל אחד מחברי הוועדה - היו"ר האלוף במיל' יפתח רון-טל, המשמש כיום כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל; קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר; השופטת בדימוס שרה פריש; ועיתונאי "ידיעות אחרונות", אלכס פישמן.

למרות שבמכתב יצוין כי כל המתמודדים הינם שווים וכי הצוות אינו מעדיף את האחד על פני האחר, ההערכות הן כי השניים המובילים לתפקיד הם מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ומגיש "מבט", ינון מגל.

סמירה נחשב למוביל על האחרים בתחום הניהול, זאת בשל הרקע הניהולי ארוך-השנים שלו, הן בתפקידיו האחרונים ברשות השנייה והן בעברו כמנהל בית-ספר. מגל נחשב למוביל בשל תפקידו העיתונאי ותפקידו הפיקודי כקצין בדגת סרן בסיירת מטכ"ל. יחד עם זאת, בשלב זה מגל אינו עומד בתנאי המכרז, שכן הוא נמצא בשלבים האחרונים של קבלת תואר ראשון, המופיע במכרז כאחד מתנאי הסף לתפקיד.

יחד עם זאת, גם לירון דקל ולגולן יוכפז יש סיכויים טובים עקב העובדה שמדובר בשני עיתונאים מוערכים - יוכפז בגלי צה"ל, שם הוא מגיש את "יומן הבוקר", ובחברת החדשות של ערוץ 2, שם הוא עורך את מהדורת "אולפן שישי" עם יאיר לפיד. ירון דקל מוערך כמגיש "הכול דיבורים" וכעיתונאי ותיק שסיקר תחומים רבים.