"עשור הזהב" של האצטדיונים בלונדון

מטרופולין הכדורגל הצפוף בעולם מכיל בעיקר מגרשים ישנים, אבל כמה מתקנים חדשים שנבנו בו לאחרונה, ועוד כמה שבדרך - צפויים להתחיל את המהפכה

לונדון היא המטרופולין הצפוף ביותר בעולם בכל הקשור לכמות קבוצות הכדורגל בו: בשתי הליגות הבכירות באנגליה משחקות 10 נציגות לונדוניות. מתוקף כך, בירת הממלכה מלאה גם במגרשי כדורגל - אך רובם המוחלט הם מתקנים ישנים שכבר עבר זמנם.

אבל המצב הזה לא צפוי להישאר לאורך זמן. טוני פרננדס, הבעלים המלאזי של קבוצת הפרמיירליג קווינס פארק ריינג'רס, שמחזיק בין היתר בקבוצת פורמולה 1 ובחברת התעופה AirAsia, הודיע אתמול כי בכוונתו לבנות אצטדיון חדש למועדון.

"מציאת לוקיישן בלונדון לאצטדיון כדורגל זה לא הדבר הכי קל בעולם, אבל אנחנו עובדים על זה. המטרה היא לבנות מגרש של 40-45 אלף מקומות", אמר פרננדס. ק.פ.ר משחקת כרגע באצטדיון "לופטוס רוואד" העתיק (נפתח ב-1904) שמכיל 18.5 אלף מקומות בלבד.

מגרשה החדש של ק.פ.ר יצטרף לשורת אצטדיונים חדשים שצפויים לקום במהלך העשור הקרוב בלונדון: טוטנהאם וצ'לסי החלו כבר לפעול למציאת שטחים לבניית מתקנים חדשים.

כמו כן, תמשיך לונדון ליהנות מהאצטדיונים החדשים שכבר קיימים בה: האצטדיון האולימפי, שנבנה עבור משחקי 2012, אמור לשמש לאחר התחרויות את ווסטהאם יונייטד; וומבלי המחודש (נפתח ב-2007) ימשיך לארח את נבחרת אנגליה ואת משחקי הגביע בכדורגל האנגלי; וארסנל תמשיך לשחק ב"אמירייטס" שלה (שנפתח ב-2005).