ג'ים קריימר: "ארה"ב קרובה לקריסה פיננסית"

קריימר בתוכנית "Mad Money" בערוץ CNBC: "הכל אצלנו יכול להתמוטט בגלל המשבר באירופה"

"ארה"ב ברמת כוננות 3 ונמצאת רק 2 רמות מקריסה פיננסית" - כך אמר אמש (ב') ג'ים קריימר, מגיש התוכנית "Mad Money" בערוץ CNBC. קריימר הקדיש אמש את תוכניתו כדי להסביר "בגובה העיניים" מדוע משבר החוב באירופה ישפיע על כלכלת ארה"ב - למרות הנתונים הכלכליים הטובים שפורסמו לאחרונה ולמרות המכירות החזקות ב"יום שישי השחור".

"האשראי זה הדבר הכי חשוב בעסקים, ואשראי באירופה הוא יקר מאוד היום", אמר קריימר. "הכל אצלנו יכול להתמוטט בגלל המשבר באירופה. שום עסק לא יכול לשלם על המלאי שלו ללא אשראי. זה המפתח. מדינות אירופה בזבזו יותר מדי ולא יכולות לשלם כרגע את החובות שלהן. אז מה קורה עכשיו? הבנקים נתקעו עם אשראי מסוכן, מדינות לא יכולות לשלם חובות ויש משבר אשראי. כולם לא יכולים לשלם בבת אחת ושם אנחנו נמצאים".

קריימר אמר שההשפעה על ארה"ב ועל שוק המניות האמריקני היא בלתי נמנעת והשתמש בביטויים המוכרים לאמריקנים מעולם הביטחון בהקשר של החשש ממתקפות טרור: "אנחנו ברמת כוננות 3, אנחנו 2 רמות מקריסה פיננסית. אנשים מדברים על יום שישי השחור כסיבה לעלייה בשוק המניות אבל רק אם הייתה מניה בשם יום שישי השחור, היה כדאי לקנות אותה".

בווידיאו המצורף לעיל מסביר קריימר את שורשי המשבר ואת ההשלכות הצפויות על ארה"ב בעזרת נייר עטיפה.