"אי-אפשר להמשיך להיאבק נגד מעבר חדשות 10 לנווה-אילן"

כך אומר אבי אלקלעי, עורך התוכנית "לונדון וקירשנבאום" ■ ‎עובדי ערוץ 10 משכו את העתירה לבג"ץ נגד המעבר לירושלים לאחר שהשופטים המליצו להם לעשות זאת

עובדי ערוץ 10 משכו אתמול (ב') את עתירתם לבג"ץ נגד מעבר הערוץ לירושלים. העתירה נמשכה לאחר שהרכב השופטים המליץ לעובדים לעשות כך, עקב עמדתו כי יש לעמוד על קיום הוראות החוק בעניין מושבה של חברת חדשות 10 בירושלים.

אבי אלקלעי, עורך התוכנית "לונדון וקירשנבאום", ממובילי מאבק העובדים נגד המעבר, אמר היום (ג') ל"גלובס": "אני לא רואה איך העובדים יכולים להמשיך להיאבק נגד המעבר לנווה-אילן. אנחנו נאלצים לקבל את ההחלטה".

ל"גלובס" נודע כי בשלב הראשון תעבור רק חברת החדשות, הכוללת את חדרי העריכה, המשרדים, האולפנים ודסק החדשות. לאחר מספר חודשי הרצה יחליט ערוץ 10 אם להעביר גם את תוכניות האקטואליה האחרות, בהן "לונדון וקירשנבאום" ו"חמש עם רפי רשף".

בחודש יוני עתרו כ-330 שכירי הערוץ וכ-70 עובדים פרילנסרים לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הרשות השנייה, בטענה כי הוראת הרשות לעבור לירושלים "פגומה לפי דיני המינהל הציבורי, ואכיפתה על מעבידתם תשפיע לרעה על מקום ותנאי עבודתם ותפגע באופן חמור באיכות חייהם באופן יומיומי".

לפני חודשיים בית המשפט דחה את בקשת העובדים, ואלה פנו לבג"ץ בניסיון נוסף למנוע את המעבר של אולפני חדשות 10 מגבעתיים לאזור ירושלים.

יצוין כי באחרונה הוגשה לבג"ץ גם עתירה מצד עיריית ירושלים, המבקשת לקבוע כי אולפני חדשות 10 ימוקמו בתחומה המוניציפלי של ירושלים ולא בנווה-אילן. בית המשפט ייתן את החלטתו בעניין זה בימים הקרובים.

"מה הקשר בין נווה-אילן לירושלים?"

"משכנו את העתירה בעקבות המלצת בית המשפט לעשות כך", אומר אלקלעי, "התאכזבתי מכך שהדיון לא הגיע למקום שהוא היה צריך להגיע אליו. אני חושב שהרכב השופטים הגיע נחוש סביב המנטרה של 'חוק צריך לקיים'. זה לא שאני חושב שלא צריך לקיים חוקים אבל אפשר לפרש חוקים, ובשביל זה יש בג"ץ. לא זכינו לדיון מספיק אינטליגנטי כדי לבדוק כל מיני דברים כגון מה זה 'ליבת פעילות של חברת חדשות'.

"אני לא רואה איך העובדים יכולים להמשיך להיאבק נגד המעבר לנווה-אילן. אנחנו נאלצים לקבל את ההחלטה. אין לנו יותר מה לעשות בעניין הזה. מה שמגוחך זה שעכשיו גם חברת החדשות של ערוץ 2 וגם של ערוץ 10 יושבות בנווה-אילן. מה הקשר בין נווה-אילן לירושלים?"

מהרשות השנייה נמסר: "העמידה בהוראת החוק מחייבת את כלל הזכיינים, ושידור חדשות מאזור ירושלים על-ידי חדשות 10 יבוצע במועדו".

מערוץ 10 נמסר: "תהליך מעבר חדשות 10 לירושלים נמצא בעיצומו ומתקדם על-פי המתווה. כבר בחודש ספטמבר נחתם ההסכם עם אולפני ג.ג, ותהליך המעבר מצוי בשלבים מתקדמים".