מאיורי קופיקו ועד כתבי בן-גוריון: איפה יש נוסטלגיה למכירה?

מוזיאון נחום גוטמן יוצא במכירה פומבית ש‎‎‏תיערך ב-7 לדצמבר, ובה יוצעו למכירה פריטים כמו פתק בכתב-ידה של חנה סנש ושני מכתבים בכתב-ידו של דוד בן-גוריון ■ עוד למכירה: דיוקנו של הרצל וחתימתו‏ וספרי ילדים משנות ה-20

‏‎‎ארץ ישראל הישנה והטובה למכירה; טוב, לא היא ממש, אבל מי שמעוניין בכמה מזכרות מהתקופה ההיא והמיתוסים של תחילת ואמצע המאה הקודמת, יכול לרשום ביומן את ה-7 בדצמבר, מוזיאון נחום גוטמן, בארגון בית המכירות הפומביות קדם.

‏למשל יוצע שם למכירה פתק בכתב ידה של חנה סנש, שני מכתבים בכתב ידו של דוד גוריון, גלויה עם דיוקנו של הרצל וחתימתו, כרזת הזמנה לקרקס בתל אביב, שנות ה-30 וגם טיוטת ספר על נשיא המדינה הראשון, חיים וייצמן מהשנים 1917-1923.

‏במכירה הפומבית ניתן למצוא גם ספרי ילדים ישנים, כמו "מעשה בזקנה ובדוב" ו"התנים והפיל" בהוצאת אומנות מ-1922, "קן העורב" - סיפור מאויר לילדים מ-1921, "אוטו אוטו אוטובוס" של פרץ רושקביץ מ-1947, "אנחנו חיילים" של שלמה סולסקי משנות ה-50, "התרנגולים והשועל" של חיים נחמן ביאליק במחיר התחלתי של 800 דולר וחמישה איורים מקוריים (דיו, צבעי מים ואקריליק על נייר) של קופיקו, מאת אריה מוסקוביץ. גם ספרי שירה יימכרו שם, עם הקדשות של המשוררים ח"ן ביאליק, טשרניחובסקי ועמיר-פינקרפל.