ביל גרוס: "ייקח שנים לצאת מכותונת המשוגעים של החובות"

ביל גרוס, מנכ"ל פימקו, מציע למשקיעים להתרחק מאירופה מוכת החובות ולהתמקד באיזורים אחרים בעולם, דוגמת ברזיל וסין ■ "השווקים ימשיכו להיות מפחידים בחודשים או השנים הקרובות"

ביל גרוס, מנכ"ל פימקו, מציע היום (ג') למשקיעים להתרחק מאירופה מוכת החובות ולהתמקד באיזורים אחרים בעולם, דוגמת ברזיל וסין. גרוס טוען כי מרבית המשקיעים בשנים הקרובות צריכים להיות שמחים אם יקבלו תשואה של אפילו 5% בתיקי ההשקעות שלהם, עקב הבעיות בצמיחה בארה"ב ובאירופה.

לטענתו של גרוס, הפתרון של המדינות באירופה למשבר החוב אינו ברור, וזה יגרום למשבר להתפשט למדינות נוספות.

"משקיעים צריכים לזהות את העובדה שהבעיות של 'אירו-לנד' הן גלובליות מטבען, ומשקפות את חוסר המינוף והצמיחה שהחלו ב-2008", הוא אמר. "זה ייקח שנים עד ש'אירו-לנד', ארה"ב, יפן ומדינות מפותחות באופן כללי יצליחו לצאת מכותונת המשוגעים שכובלת אותן לחוב הגבוה ולצמיחה הנמוכה".

גרוס מעריך שעד שזה יקרה, משקיעים צריכים להתרגל לשיעורים נמוכים, צמיחה איטית והחזרות חלשות מתיקי ההשקעות שלהם. "אם תוכל לקבל תשואה ארוכות טווח של 5%, ממניות או אג"ח, אתה צריך להחשיב את עצמך ואת תיק ההשקעות שלך בדרג העליון של המתחרים", הוא אמר.

גרוס סיכם באומרו כי "בגלל הסכסוך במשפחת 'אירו-לנד', חוב גלובלי גדול מדי, פתרונות לאינפלציה שבמקרים מסויימים קטנים מדי, חולים מדי או מאחרים את המועד, השווקים הפיננסיים יישארו נמוכים ומפחידים לעתים במשך החודשים או השנים הקרובות".