טרכטנברג: "החברה בישראל הרבה יותר חזקה ממנהיגותה"

מנואל טרכטנברג בכנס שדרות: "המתחים שהתגלו בחברה הישראלית בקיץ האחרון הם בלתי נסבלים. החברה בישראל חייבת למצוא את דרך המלך בין כלכלת שוק חופשי לבין שוויון הזדמנויות"

היום התקיים כנס ישראל-שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר הסמוכה לעיר שדרות, בו בלטו בעיקר דבריו של האלוף במיל' עוזי דיין, נשיא ומייסד הכנס. אולם, דבריו של פרופ' מנואל טרכטנברג עוררו הדים אף הם, כאשר ביקר את המתחים שהתגלו בחברה הישראלית, מה שהוביל למחאת האוהלים בקיץ האחרון.

"השנה בעקבות המחאה החברתית תופס כנס ישראל שדרות הנערך במכללה האקדמית ספיר משנה תוקף", פתח את דבריו טרכטנברג. "השנה נוכחנו כי החברה בישראל היא הרבה יותר חזקה מאשר מנהיגותה. לחברה הישראלית יכולת יוצאת מן הכלל לצאת ממשברים והיכולות האלו יבואו במוקדם או במאוחר לידי ביטוי".

טרכטנברג ציין כי "אפשר להסתכל על המשבר של שנות השמונים ולראות את הצמיחה שלאחריו. בנוסף, אין אח ורע לקליטת אוכלוסיה כמו שישראל קלטה את העלייה מבריה"מ לאחר מכן. המתחים שהתגלו בחברה הישראלית בקיץ האחרון הם בלתי נסבלים. החברה בישראל חייבת למצוא את דרך המלך בין כלכלת שוק חופשי לבין שוויון הזדמנויות, צדק חברת, חינוך בגיל הרך ולאחר מכן תוך מתן הכלים להשתלב בשוק הגלובלאלי".