"צילומי לוויין מוכיחים: הכור הגרעיני באיראן נפגע בפיצוץ"

לפני יומיים דווח על פיצוץ עז שהחריד את העיר איספהן באיראן, סמוך לכור הגרעיני ■ הבוקר מדווח עיתון ה"טיימס" הלונדוני כי הפיצוץ גרם נזק רב למתקן הגרעיני

הפיצוץ המסתורי שהתרחש שלשום (ב') בעיר איספהאן באיראן פגע בכור הגרעיני - כך מדווח עיתון ה"טיימס" הלונדוני. על פי הדיווח, הערכת הנזק שנגרם לכור מסתמכת על על צילומי לווין שהגיעו לידי העיתון וכן על מקורות ביון ישראלים.

העיתון מצטט מקורות ישראלים שמסרו כי "אין ספק שהפיצוץ פגע במתקן הגרעיני", והדגישו כי לא מדובר בתאונה. בתמונות הלווין נראה בבירור עשן מיתמר והרס רב באזור הכור, כך טוען העיתון. יצויין כי אין שום אישור לדיווח מכל מקור אחר.

עוד על פי הדיוח ב"טיימס", סיפרו המקורות הישראלים כי הפיצוץ "גרם לפגיעה במיוחד בחלקים שעל פי ההערכה משמשים לאכסון של חומרי גלם לייצור נשק גרעיני".

סוכנות הידיעות האירנית פארס דיווחה ביום שני השבוע כי פיצוץ עז נשמע בעיר איספהאן שבמערב המדינה. על פי הדיווח, לא ידועה סיבת הפיצוץ, אך בסמוך לעיר נמצא אחד מהמפעלים הגדולים להמרת אורניום, מפעל המהווה נדבך חשוב בתכנית האיראנית להשגת נשק גרעיני.

לאחר פרסום הידיעה בכלי התקשורת בישראל הסירה סוכנות פארס את הפרסום ומיד לאחר מכן פרסם סגן מושל המחוז הצהרה בה אמר כי אין לו שום מידע על פיצוץ עז.

רק לפני כשבועיים נהרגו 17 בני אדם בפיצוץ מסתורי שאירע במחסן נשק באיראן, סמוך לבירה טהראן. התקשורת המקומית דיווחה על 17 הרוגים ועל 15 פצועים, חלקם במצב אנוש. לפי עדי ראייה, ניתן היה לחוש בעצמת הפיצוץ למרחק של 45 קילומטר.