דיווח: גרמניה תגביל הגירעון של מדינות אירופה ל-2%

נכון להיום, יעד הגירעון במדינות אירופה עומד על 3% מהתמ"ג ■ לפי ההצעה של השר הגרמני לכלכלה, מדינות שיחרגו מהגירעון יספגו סנקציות אוטומטיות, ואף הקפאת תשלומים מהאיחוד האירופי

גרמניה מציעה לאיחוד האירופי להגביל את שיעור הגירעון של מדינות אירופה ל-2% מהתמ"ג של המדינה. לפי דיווח בעיתון הגרמני היומי Die Welt היום, הצעתו של השר הגרמני לענייני כלכלה פיליפ רוסלר היא אחד מהכלים האפשריים למנוע התפשטות של משבר החובבגוש, והיא נשלחה לבדיקת קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

נכון להיום, יעד הגירעון במדינות אירופה, כפי שנקבע ע"י האיחוד האירופי, עומד על 3% מהתמ"ג, והיעד הזה אף נפרץ במשבר הנוכחי לא פעם.

רוסלר נוקט לאחרונה במדיניות של התנגדות נוקשית לחבילות חילוץ עבור מדינות גוש האירו ע"י האיחוד ומעדיף סנקציות אוטומטיות על מדינות שיחרגו מיעד הגירעון שנקבע, לפי נייר העמדה שדווח בעיתון הגרמני.

לפי המסמך, תחת הכותרת "יציבות ותחרותיות באירופה", אחד הצעדים שנשקלים הוא הקפאת התשלומים של האיחוד האירופי למדינות שיחרגו מיעד הגירעון. "הצעדים הכרחיים כדי לאכוף מדיניות תקציבית הולמת במדינות גוש האירו - מהר וביעילות", נכתב במסמך.

קאנצלרית גרמניה מרקל צפויה להציג בהתכנסות הקרובה של מנהיגי מדינות אירופי בשבוע הבא הצעה לעגן בהסכם כתוב את הצעדים שיינקטו בגוש בתקופה הקרובה כדי לעצור את כדור השלג של משבר החוב האירופי. ביום שישי הקרוב מרקל תדבר בפני הפרלמנט הגרמני ותציג להם את שבכוונתה לבקש מהאיחוד האירופי. האיחוד, מצידו, מתנגד לתהליך ארוך שעלול לא להספיק לעצור את המשבר הנוכחי.

רוסלר מציע "ועידת יציבות" אירופית עצמאית שבה יהיו מומחים שיציעו המלצות קונקרטיות לשיפור התחרותיות ויכולת ההחזר של מדינות אירופה כדי לשפר את שיתוף הפעולה בגוש.