קרן פורטיסימו בדרך להשתלט על פולישק שבקשיים

הקרן תזרים 30 מיליון שקל תמורת 90% מהמניות ■ יצרנית אריזות המזון סובלת מקשיים פיננסים וחובות כבדים בהיקף של 110 מיליון שקל, והיא מתקשה להמשיך לפעול

חברת פולישק, שנמצאת בשליטת הקיבוצים ניר יצחק (47.7%) וסופה (21.1%), הודיעה הבוקר (ה') כי חתמה על מזכר הבנות, שבמסגרתו תשקיע קרן השקעות פרטית כ-30 מיליון שקל בחברה, תמורת הקצאת מניות אשר יהוו כ-90% מהון המניות של החברה, לאחר ההקצאה. ל"גלובס" נודע כי הקרן שעימה התקשרה פולישק במזכר הבנות היא קרן פורטיסימו, שמנוהלת על-ידי יובל כהן, ושעלתה בשנה האחרונה לכותרות בעקבות האקזיט המרשים שביצעה בחברת סודה סטרים.

פולישק, הנסחרת ברשימת השימור לפי שווי של 7.2 מיליון שקל, עוסקת בייצור יריעות פוליאתילן המשמשות לאריזות למוצרי מזון. הצורך בהכנסת משקיע לחברה נבע מכך שלחברה חובות בהיקף של כ-110 מיליון שקל (מהם 45 מיליון שקל למחזיקי אג"ח, הנסחרות בתשואה של 40%), והיא נקלעה לבעיה של הון חוזר.

את הרבעון השלישי סיימה פולישק עם הכנסות בהיקף של 38.2 מיליון שקל, גידול של 32% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות סייע לחברה לעבור לרווח תפעולי של 0.5 מיליון שקל, אבל בשורה התחתונה סיימה פולישק את הרבעון בהפסד של 2.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר עקב הוצאות מימון, שהסתכמו ב-3.4 מיליון שקל.

מתחילת השנה הסתכם ההפסד של פולישק ב-6.8 מיליון שקל, כאשר את שנת 2010 סיימה החברה עם רווח של 3.6 מיליון שקל. עקב כך התכווץ ההון העצמי של פולישק ל-6.5 מיליון שקל, ואילו הגירעון בהון העצמי הגיע ל-26 מיליון שקל.

קרן פורטיסימו הנה קרן פרייבט אקוויטי שהוקמה על-ידי יובל כהן, שמוליק בראשי, אלי בלאט, מרק לזניק, יוחאי הכהן ויואב היינמן. בין המשקיעים בקרן ניתן למצוא משקיעים מוסדיים וביניהם הבנקים הגדולים, חברות הביטוח הפניקס, מגדל ומנורה, וקרנות פנסיה כמו פסגות ומבטחים. האסטרטגיה של הקרן היא לאתר חברות במצבים שבהם יש להן פוטנציאל צמיחה גדול, ואז להשקיע באמצעות מעורבות מסיבית של השותפים בקרן בחברה, ולהשביח את היקפי המכירות והרווחיות שלה.

פולישק התחייבה בפני הקרן כי תינתן לה תקופת בלעדיות של 30 ימים שבמהלכה יתנהל המו"מ בין הצדדים. אם וכאשר יבשיל המו"מ לידי עסקה, פורטיסימו תהפוך לבעלת השליטה בפולישק, ותיקח את חובות החברה עליה, ותנסה להגיע להסדר עם נושיה. לא ניתן היה להשיג את תגובת פורטיסימו לידיעה.