מפגינים לאלי ישי: "ש"ס מוכרת את בית-שמש לחרדים"

הים בבוקר התקיימה הפגנה של תושבי בית-שמש מול ביתו של שר הפנים, במחאה על קידום תוכניות בנייה לחרדים בלבד ■ "קיבלנו את החרדים בשמחה, אולם בתגובה אנו מקבלים כפייה דתית"

כשישים תושבים מבית שמש ‒ נציגי התושבים הוותיקים ועולים חדשים, חילונים, דתיים וחרדים ‒ הפגינו הבוקר (ו') מול ביתו של שר הפנים אלי ישי, במחאה על קידום תכניות בנייה לחרדים בלבד בבית שמש.

חלק מן התושבים, בעיקר הוותיקים שבהם, מחו על כך שהם בחרו במועמד ש"ס לראשות העיר, משה אבוטבול, אולם מאז שזה נבחר, הוא פועל, לטענתם, לקידום בנייה לאוכלוסיות חרדיות אשכנזיות, ואינו משרת את כל תושבי העיר. המפגינים קראו סיסמאות שונות כגון "ש"ס מוכרת את בית שמש לחרדים", "ש"ס שונאים עולים חדשים" ו"לא ניתן את בית שמש לחרד".

לדברי הרב דב ליפמן, ממארגני ההפגנה, "המדיניות של אלי ישי, שר השיכון אריאל אטיאסוראש עיריית בית שמש, היא לקדם בנייה לחרדים אשכנזים, שמביאים איתם רוח של כפיה דתית גם לחלקי העיר בהם לא מתגוררת אוכלוסיה חרדית. אנחנו קיבלנו את החרדים בשנים האחרונות בשמחה, אולם בתגובה אנו מקבלים כפיה דתית הולכת וגוברת, דחיקה של תושבים 'לא חרדים מספיק' אל מחוץ לעיר ופגיעה בתקציבי העירייה בגלל ההנחות שניתנות בארנונה, במקביל לעלייה החדה במספר התושבים ובדרישה לשירותים עירוניים. על כך אנחנו לא נוכל לעבור בשתיקה".

ההפגנה נערכה לאחר שהתושבים הגישו בקשת רשות ערר על החלטת הוועדה המחוזית בירושלים לאשר את תכנית בניית שכונת רמת בית שמש ג-2, אשר לפי גורמים בעיריית בית שמש ובציבור החרדי, מיועדת לציבור החרדי בלבד. ההחלטה בבקשת רשות הערר עתידה להתקבל עד יום שני, 5 בדצמבר.