המחוזי: יעוכב הדיון בתביעת הדיבה של אולמרט נגד לדור

זאת עד להכרעה בערעור שהגישה הפרקליטות על ההחלטה שלא לאפשר למדינה להיתבע במקום לדור

‎‎מכה לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: בית המשפט המחוזי הורה היום (א') לשופטת השלום ריבה ניב, שבפניה מתנהלת תביעת לשון הרע שהגיש אולמרט נגד פרקליט המדינה משה לדור, לעכב את הדיון בתביעה עד להכרעה בערעור שהגישה הפרקליטות למחוזי, על החלטתה של ניב שלא לאפשר למדינה להתייצב כנתבעת בנעליו של לדור.

תביעתו של אולמרט בגין לשון הרע והפרת חובה חקוקה הוגשה נגד לדור בעקבות דברים שאמר עליו לדור בראיון ל"הארץ" בהקשר לפרשות הפליליות בהן נחקר.

‏שופטת השלום בתל-אביב, ריבה ניב, דחתה לפני כחודש וחצי את הודעת הפרקליטות על כך שללדור ניתנה חסינות עובד ציבור מפני תביעת לשון הרע, ועל כך שהמדינה החליטה להתייצב במקומו להליך. השופטת גם מתחה ביקורת חריפה על דברי לדור בראיון. על כך ערערה הפרקליטות, והשופט איתן אורנשטיין החליט להקפיא את המשך התנהלות תביעת לשון הרע עד שיכריע בערעור.

‏‏"דחיית הבקשה לעיכוב ההליך בבית משפט השלום", כתב אורנשטיין, "עלולה לגרום להליכים מיותרים. אינני רואה כל טעם בקידום ההליך בבית משפט השלום והבאתו לידי בירור שייתכן שאיננו דרוש כלל ועיקר".

אורנשטיין הוסיף כי בכוונתו להכריע בהקדם בערעורו של לדור על סירובה של ניב לאפשר למדינה להיכנס כנתבעת בנעליו. ‏‎‎‏(רע"א 26071/11/11).