אף שחיתות לא תנתק את הקשר בין אדידס לפיפ"א

מנכ"ל חברת ציוד הספורט הגרמנית לא מתרשם מהבלאגן בארגון הכדורגל העולמי: "לא נפסיק את הסכם החסות איתם" ■ הכדור הרשמי של יורו 2012 נחשף

אם חשבתם שקיים סיכוי כי אדידס, אחת מהספונסריות המרכזיות של פיפ"א, תשקול להפסיק בעתיד את שיתוף הפעולה שלה עם ארגון הכדורגל העולמי, בעקבות פרשות השחיתות שנחשפו השנה או בגלל הציטוטים המביכים של הנשיא ספ בלאטר - תחשבו שוב.

מנכ"ל אדידס, הרברט היינר, הצהיר בסוף השבוע כי "אנחנו מחויבים לכדורגל ומחויביים לפיפ"א ולאופ"א. אף אחד אצלנו לא חשב שצריך להפסיק את הקשר הזה". מנהלה של חברת ציוד הספורט הגרמנית הוסיף: "לברוח החוצה זה לא פיתרון. דיאלוג בונה הוא הפיתרון, ואני מאמין שהנשיא בלאטר מתייחס לכל הנושא הזה מאד ברצינות. אין פתרון לטווח הקצר, אבל אני מאמין שבפיפ"א יתחילו לקדם את זה".

היינר אמר את הדברים במהלך טקס חשיפת הכדור הרשמי של יורו 2012, שהתקיים ביום שישי בקייב, אוקראינה, לפני הגרלת שלב הבתים של הטורניר. יורו 2012, שייתקיים בקיץ באוקראינה ופולין, יהיה הטורניר הבינלאומי הגדול ה-12 ברציפות שבו משמשת אדידס כספונסר מרכזי, ואחראית בין היתר על ייצור כדורי המשחק.

היינר אמר כי בניגוד ל"ג'אבולאני", הכדור מעורר המחלוקת של אדידס במונדיאל 2010, הכדור החדש, שייקרא "טנגו12" (בתמונה למטה), יהיה טוב בהרבה. "עשינו בדיקות מקיפות לכדור, לקחנו חוות דעת משחקנים בסטיאן שוויינשטייגר, דויד וייה, מנואל נוייר ופטר צ'ך. כולם היו מרוצים".

טנגו12, הכדור הרשמי של אדידס במשחקי יורו 2012 / צלם: רויטרס
 טנגו12, הכדור הרשמי של אדידס במשחקי יורו 2012 / צלם: רויטרס