חולדאי לנתניהו: "תושבי ת"א נושאים על גבם את המסתננים"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כותב במכתב לראש הממשלה נתניהו, בדרישה שייכנס בדחיפות דיון חירום בנושא "המסתננים" המגיעים לת"א

‏"אדוני ראש הממשלה, מדינת ישראל אינה יכולה להמשיך ולהתעלם מנחשול המסתננים ההולך וגובר, שהיום כבר ברור לכל כי הם מגיעים לכאן כמהגרי עבודה לכל דבר והם אינם מצויים בסכנה קיומית", כך כותב ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שייכנס בדחיפות דיון חירום בנושא "המסתננים" המגיעים לת"א, נושא ש"מאיים על עתידה של החברה הישראלית".

‏במכתבו לנתניהו, כותב חולדאי: "שורות אלה נכתבות אליך בלב כבד וכואב. ייאוש מול מציאות של מצוקה הולכת ומחריפה וזעקה עמוקה ואמיתית של תושבי עירי, בשכונות דרום העיר, המופקרים על ידי מדינתם ונאלצים בשנים האחרונות לשאת על גבם, בנוסף לבעיות הקיום הקשות ממילא, גם את נטל קליטתם של עשרות אלפי מהגרי העבודה מאפריקה".

‏חולדאי ממשיך וכותב: "כמו סיזיפוס, המגלגל את הסלע במעלה ההר, אנו בעיריית ת"א-יפו, משקיעים משאבים עצומים ומאמצים רבים, הן בהקלה על מצוקתם של תושבי העיר והן בטיפול אנושי בסיסי באותם אנשים ה'שקופים' בעיניה של המדינה - אך זרם המסתננים רק הולך וגובר ואף שובר שיאים חדשים - כך שאנו מוצאים עצמנו חוזרים בכל פעם לתחתית ההר כשהמצוקה הולכת ומחריפה ומשנה את פניהן של שכונות שלמות".

‏העירייה נוקבת בנתונים המתבססים על נתוני משרד הפנים, לפיהם, בישראל חיים 72,540 מהגרי עבודה חוקיים, 117,848 מהגרי עבודה לא חוקיים ו-38,354 מבקשי מקלט. בתל אביב, לפי נתונים אלה, חיים כ-40 אלף מהגרי עבודה, כ-25 אלף מבקשי מקלט, מתוכם כ-3,000 ילדים (לפי הערכות). בסופי שבוע המספר בת"א מגיע עד כדי 80 אלף בני אדם, לפי נתונים אלה.

‏‏"המצוקה של תושבינו היא כאן ועכשיו ואיננו יכולים עוד להמתין למימוש הבטחות כמו בניית גדר שייארכו שנים", ממשיך חולדאי במכתבו, "יש לנקוט פעולות חירום מיידיות לשמירה על גבולות המדינה מפני הסתננות והגירה בלתי חוקית כפי שמצופה מכל מדינה ריבונית, ובמקביל, על המדינה להכריע ולקחת אחת ולתמיד את האחריות על אותם מהגרי עבודה הנמצאים כאן ולהקציב את המשאבים הנדרשים לטיפול בהם ובמצוקה הקשה שנגרמת לתושבי השכונות שנאלצים להתמודד עם קליטתם".