גורמים בחינוכית: ראיון התחקירנית והעז - לא גאוות התחנה

תחקירנית "ערב חדש", שצולמה שותה חלב עיזים הישר מהעטין, נפגעה קשות מאופן ההצגה המיני של האייטם ■ בכירים בחינוכית ובמשרד החינוך קיימו דיון בנושא

"ראיון עם עז", כך הגדיר דן מרגלית את האייטם ששודר בתוכנית "ערב חדש" שבהנחייתו לפני מספר שבועות. באייטם, תחקירנית של התוכנית צולמה כשהיא שותה חלב עיזים הישר מהעטינים של העז, בניסיון לבדוק את הטענה כי חלב עיזים שמגיע מהעטין של העז ישירות לפה מרפא פצעים בפה.

האייטם עורר סערה ברשת והוצג עם שלל רמיזות בנופך מיני, והתחקירנית, אליזבת, נפגעה מאוד מהתגובות שהתקבלו, עד לרמה שהיא מתביישת כשהיא הולכת בתחנת הטלוויזיה. בטלוויזיה החינוכית אף הציעו לתחקירנית סיוע ותמיכה נפשית אם תזדקק לכך.

גורמים בטלוויזיה החינוכית אישרו היום (ב') בשיחה עם "גלובס" כי התקיים דיון בנושא בשבוע שעבר בטלוויזיה החינוכית, בהשתתפות בכירים מהתחנה ובכירים במשרד החינוך, ובו הוצגו עמדות שונות ומגוונות לגבי האייטם. העיקרית מבינהן שעלתה בדיון היא כי בדיעבד ובהתחשב במסגור של האייטם, "הוא לא אייטם שעליו גאוותה של הטלוויזה החינוכית".

מצד שני, לדברי הגורמים, התחקירנית אליזבת נפגעה רק מאופן ההצגה של האייטם בתקשורת עם הרמיזות המיניות. "ההקשר המשפיל והמבזה של הצגת האייטם בתקשורת הוא זה שגרם לה לנזק. במהלך האייטם וגם לאחריו אליזבת הרגישה מצוין, ורק התגובות שהיא קיבלה אחרי כן עקב צורת ההצגה של הסיפור - הן שפגעו בה".