"כל כלכלות אירופה המרכזיות עומדות בפני סיכון למיתון עמוק"

כריס וויליאמסון, מנהל השקעות ב-Markit: "איטליה מפחדת מהגרוע מכל - הכלכלה שלה עלולה להתכווץ בכ-1% ברבעון הרביעי" ■ מזהיר: "גם ספרד וצרפת בסכנה"

"כל כלכלות אירופה עומדות בפני סיכון מתגבר למיתון עמוק", כך מעריך היום (ב') הכלכלן כריס וויליאמסון, מנהל השקעות ב-Markit. וויליאמסון אומר את דבריו לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש נובמבר, שעלה ל-47 נקודות בחודש נובמבר, אולם עדיין על המשך התכווצות הכלכלות באירופה.

"איטליה מפחדת מהגרוע מכל, כאשר סקרים ותחזיות רומזים על התכווצות של הכלכלה האיטלקית בכ-1% ברבעון הרביעי", דברי וויליאמסון. "גם ספרד וצרפת צפויות לפסוג התכווצות של הכלכלה המקומית בכ-0.5% הרבעון".

האומדן השני של נתון מדד מנהלי הרכש שפורסם היום בגוש האירו, אמנם מהווה שיפור לעומת נתון של 46.5 נקודות באוקטובר. אולם הינו מתחת לאומדן הראשון של המדד (שעמד על רף של 47.2 נקודות) וכן מתחת לרף ה-50 נקודות - אשר עדיין מעיד על התכווצות הכלכלה האירופאית.

וויליאמסון אומר את דבריו כאשר ברקע מביא היום ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, הצעה להרחבת תוכנית הצנע הממשלתית בכ-30 מיליארד אירו - לאישור הפרלמנט המקומי. מטרת ההרחבה המדוברת לתוכנית הצנע הינה לרדד עוד את הגירעון הממשלתי ולנסות לאזן את התקציב האיטלקי עד שנת 2013.