קנס של 100 אלף שקל ל-yes על תכנים מיניים בסדרה לילדים

מועצת הכבלים קנסה את yes בגין שיבוץ הסדרה "השועלים", המכילה תכנים מיניים, בערוץ ניקלודיאון ■ בין היתר נאמר בסדרה: "אני שלישייה עשיתי כבר בכיתה י"ב"

‎‎המועצה לשידורי כבלים ולוויין הטילה קנס על סך של כ-100 אלף שקל על ‏yes‏ בגין שיבוץ הסדרה "השועלים", המכילה תכנים מיניים רבים ושפה גסה בוטה, בערוץ ניקלודיאון המיועד לגילי 7-13. זאת בעוד שהתוכנית סווגה כאינה ראויה לגילאי 14 ומטה לאור תכניה הבוטים.

‏המועצה החליטה להטיל את הקנס עקב הפרת כללי התקשורת שקובעים כי מועדי השידור של משדרים יקבעו בהתחשב בגילם של הצופים, וכי אין לשדר לפני השעה 22:00 משדר הכולל ביטויים חזותיים, מילוליים או קוליים קשים או בוטים של אלימות, מין או סבל.

‏במהלך בדיקה שערכה המועצה עלה כי במספר רב של פרקים השתמשו גיבורי התוכנית בשפה שאינה מתאימה לצעירים עד גיל 13. בין היתר אמרו גיבורי הסדרה את הדברים הבאים: "אני פתוחה להכול, אני שלישייה עשיתי כבר בכיתה י"ב בגבעת התחמושת"; "עם הבחורה אין לי בעיה, אבל אני מקווה שהבולבול שלך לא נוגע לי בסדין"; "אני לא שם זין"; "קונדומים, וואלה מגניב, זה ריק?... זה לדיוטי פרי, שתדע איזה דגם לקנות לי, אני רוצה 12 פקטים".

‏‏"יש לראות בחומרה יתרה את העובדה ש-‏yes‏ לא הקפידו על כללי שיבוץ הסדרה 'השועלים', אשר כוללת תכנים מיניים בוטים, בערוץ אשר מיועדת לילדים. העניין חמור שבעתיים כאשר התוכנית שודרה במהלך החופש הגדול בשעות היום", אמר ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין.