ניופאן טלקום תובעת את המנכ"ל לשעבר: "ניסה לגזול זיכיון"

טוענת כי עומרי כהן "ביצע מעשים פסולים" כדי להשיג את זיכיון מכשירי הסלולר של ‏HTC‏ ■ כהן בתגובה: "ניופאן מנסה שוב את מזלה"

החברות ניופאן טלקום וניופאן הגישו אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד מנכ"ל ניופאן טלקום לשעבר, עומרי כהן, ונגד חברת עומרי קפיטל שבבעלותו. זאת, בטענה כי כהן ניסה לגזול זיכיון שקיבלה ניופאן טלקום מהחברה הטיוואנית HTC להפצה של מכשירי טלפון סלולריים מתקדמים מתוצרתה בישראל.

כהן הוא בנו של עמיקם כהן, מנכ"ל ומייסד חברת פרטנר לשעבר וכיום מנכ"ל האצ'יסון ווטרס ויו"ר אל-על.

"עניינה של תביעה זו הוא במסכת פעולות ומעשים זדוניים ופסולים שביצע עומרי כהן על מנת לגזול מניופאן טלקום - שבה כיהן כמנכ"ל וכדירקטור ושבה הוא גם בעל מניות עד עצם היום הזה - את עיקר פעילותה ואת הנכס החשוב ביותר שלה: הזיכיון מהחברה הטיוואנית", טוענות התובעות, באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות'.

לדברי התובעות, במהלך התקופה שבין אוקטובר 2010 לינואר 2011, ניסה כהן בפגישות ובשיחות שניהל להניע את נציגי HTC לבטל את הזיכיון שניתן לניופאן טלקום ולהעבירו אל גופים בשליטתו.

כך למשל, טוענות התובעות, כחודש לפני שניופאן טלקום קיבלה מ-HTC הודעה על סיום הסכם ההפצה, הגיע נציג החברה לישראל מבלי לתאם את מועד הגעתו מראש ונפגש ביחידות עם כהן.

עוד טוענות התובעות כי "4 ימים בלבד אחרי שניופאן טלקום קיבלה את ההודעה המפתיעה על ביטול הזיכיון, מיהר כהן להודיע לה על התפטרותו מתפקידו כדירקטור בחברה".

עוד נטען כי בהמשך, בעת שניופאן טלקום עשתה מאמצים להותיר את הזיכיון בידיה, נפגש כהן בלונדון ובישראל בחשאיות עם נציג HTC והאיץ בו לסכם את ההתקשרות ביניהם.

לדברי התובעות, כשנודע לכהן כי בכוונת HTC לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות כלפי טלקום, ובכלל זה להעביר לידיה משלוח של 2,500 מכשירים סלולריים וכן חלקי חילוף, ניסה כהן לשכנע את נציג החברה לעצור את המשלוח.

יצוין כי בין כהן לבין ניופאן מתנהלת בימים אלה בוררות בפני השופט בדימוס בעז אוקון, שבה מתבררת תביעה כספית שהגיש כהן נגד ניופאן, בטענה כי מנכ"ל ניופאן, צביקה גיור, ניסה להשתלט על המיזם המשותף ולהדיר אותו ממנו באופן הנוגד את הסכמות הצדדים.

בא-כוחו של כהן, עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', מסר בתגובה כי לפני מספר חודשים דחה הבורר, בעז אוקון, ניסיון של ניופאן להגיש תביעה נגד כהן במסגרת הליך הבוררות. "הגשת התביעה נגד כהן כעת נראית כמהלך של ניופאן לנסות את מזלה פעם נוספת".