S&P מאיימת לחתוך דירוג קרן החילוץ תוך 90 יום

לאחר שאיימה להוריד דירוג ל-17 כלכלות גוש האירו, מטילה S&P פצצה נוספת - והפעם על קרן EFSF ■ זאת, בזמן שהאירופים מנסים למנף את הקרן לטריליון אירו כדי לסייע לאיטליה וספרד

סוכנות הדירוג S&P מטילה את פצצה בזירה האירופאית: לאחר שהודיעה אמש כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי של 17 כלכלות אירופה, מצהירה היום (ג') סוכנות הדירוג כי היא מכניסה את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופאית (EFSF) למעקב שלילי, עם אפשרות להורדת דירוג תוך 90 יום.

קרן החילוץ מחזיקה עד כה מדירוג אשראי מושלם ("AAA") מטעם שלושת סוכנויות הדירוג המרכזיות - פיץ', מודי'ס וכמובן S&P.

האזהרה בדבר הורדת הדירוג למנגנון החילוץ האירופאי הינה המשך טבעי לאזהרת הסוכנות מאתמול, כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי לכלכלות אירופה - ביניהן לגרמניה וצרפת, המחזיקות בדירוג אשראי מושלם ("AAA").

זאת, כיוון שחלקן של ממשלות גרמניה וצרפת במתן ההלוואות לקרן החילוץ הוא הגדול ביתר בקרב כל כלכלות אירופה - ולפיכך פגיעה בדירוג האשראי של אחת מהשתיים, קל וחומר שתיהן, עלולה לגרור עימה הורדת דירוג לקרן החילוץ כולה.

הקרן, שרק בסוף אוקטובר האחרון אושרה הרחבתה להיקף של טריליון אירו, צפויה לספק אשראי בעתות חירום לכלכלות אירופה - בדגש על אלה השקועות בחובות, דוגמת יוון, איטליה וספרד.

באשר להודעה אמש, נזכיר כי S&P יצאה בהודעה כי דירוג האשראי של 17 מדינות גוש האירו נכנס לבחינת מעקב שלילי, עם אפשרות להורדת דירוג. היום הסבירה הסוכנות את תזמון ההודעה, שמגיעה במטרה לדחוף את קברניטי אירופה להגיע להסכמות מהותיות בפגישת הפסגה שתתקיים בסוף השבוע הקרוב.