S&P מעלות: מרבית דירוגי הבנקים בישראל נותרים יציבים

חברת הדירוג פרסמה הערב את המתודולוגיה המעודכנת שלה לדירוג הבנקים בישראל, לפי צפויים לפחות שינויי הדירוגים של מוסדות פיננסים בישראל

S&P מעלות פרסמה היום (ג') את המתודולוגיה המעודכנת שלה לדירוג הבנקים בישראל, ומציינת כי לפי המתודולוגיה החדשה יופחתו שינויי הדירוגים של מוסדות פיננסים בישראל, כתוצאה ממחזורים כלכליים.

החברה מציינת כי על פי המתודולוגיה החדשה הדירוג של הבנקים (ICR), נכלל גם הדירוג העצמאי (SACP) של הבנק בתוספת שקלול תמיכת המדינה - וזאת על פי הערכת חברת הדירוג את חשיבות כל אחד מהבנקים במערכת הפיננסית המקומית.

המתודולוגיה נשענת על הסיכון הכלכלי (Economic Risk) והסיכון הענפי (Industry Risk) בקביעת דירוג סיכון המערכת הבנקאית (Bank Industry Country Risk analysis - BICRA) לכל מדינה.

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות: "עדכון המתודולוגיה כאמור לא הוביל לשינויים מהותיים בדירוגי הבנקים הישראלים, זאת בעיקר בשל היציבות של האינדיקטורים הכלכליים של מדינת ישראל המשתקפים בדרוגי הבנקים. אנו רואים את מדינת ישראל כתומכת במערכת הבנקאות במידת הצורך ולכן הבנקים הגדולים נהנים מתמיכת מדינה בדירוג, מעבר לדירוג העצמאי".