אגרות החוב של קרן החילוץ האירופאיות מאבדות גובה

אג"ח הקרן מאבדות גובה לאחר הודעת S&P כי הכניסה את דירוג הקרן למעקב שלילי ■ האג"ח הנושאות ריבית של 2.75% ונפרעות ביולי 2016, מאבדות גובה לראשונה מה-25 בנובמבר

האג"ח של קרן החילוץ האירופאית (EFSF) מאבדות גובה לאחר הודעת S&P כי הכניסה את הקרן למעקב דירוג שלילי, תוך אפשרות לאיבוד דירוג האשראי המושלם של הקרן ("AAA") תוך כ-90 יום.

אג"ח הקרן הנושאות ריבית של 2.75% ונפרעות ביולי 2016, מאבדות 0.29 סנט במהלך המסחר ונסחרות סביב 101.27 סנט - מדובר בירידת הערך הראשונה של אג"ח אלו מאז ה-25 בנובמבר. אג"ח הקרן הנפרעות בדצמבר 2016 מאבדות 0.33 סנט מערכן ל-100.81 סנט, וכן האג"ח הנפרעות ב-2021.

הירידת בערך אג"ח הקרן מתרחשת לאחר ש-S&P הצהירה היום כי היא מכניסה את דירוג האשראי של קרן החילוץ למעקב שלילי, הכולל אפשרות להורדתו תוך 90 יום.

האזהרה בדבר הורדת הדירוג למנגנון החילוץ האירופאי הינה המשך טבעי לאזהרת הסוכנות מאתמול, כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי לכלכלות אירופה - ביניהן לגרמניה וצרפת, המחזיקות בדירוג אשראי מושלם ("AAA").

זאת, כיוון שחלקן של ממשלות גרמניה וצרפת במתן ההלוואות לקרן החילוץ הוא הגדול ביתר בקרב כל כלכלות אירופה - ולפיכך פגיעה בדירוג האשראי של אחת מהשתיים, קל וחומר שתיהן, עלולה לגרור עימה הורדת דירוג לקרן החילוץ כולה.