וינשטיין לנתניהו: "התנגד לחוק להגבלת תרומות לעמותות"

היועמ"ש שיגר הערב מכתב לראש הממשלה, בו הוא טוען כי הצעת "חוק העמותות" היא הצעה "בלתי חוקתית" ומציין כי לא ניתן יהיה להגן עליה בבג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיגר הערב (ג') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הוא מודיע כי הצעת "חוק העמותות", להגבלת תרומות לעמותות ממדינות זרות, היא הצעה "בלתי חוקתית".

עוד כתב וינשטיין כי "אם חקיקה זו תאושר בכנסת - לא ניתן יהיה להגן על ההצעה הזו בבג"ץ". וינשטיין המליץ לראש הממשלה להורות לקואליציה להתנגד להצעת חוק זו.

הממשלה צפויה לאשר בימים הקרובים את "חוק העמותות" המתוקן, שעבר סדרה של שינויים מיגרסתו המקורית בעקבות הוראתו של ראש הממשלה נתניהו. אחת הטענות אליהן התייחס נתניהו הייתה שההצעה הקודמת הייתה עלולה לפגוע גם בעמותות חברתיות, אך כעת תוגש הצעת חוק מתוקנת פרי עטם של חברי הכנסת פאינה קירשנבאום ואופיר אקוניס.

רק לפני 10 ימים, בעקבות הסערה הפוליטית שעוררה הצעת החוק, החליט ראש הממשלה נתניהו להתערב בחקיקה השנויה במחלוקת והקפיא גם את חוק העמותות.

נתניהו פנה לפני מספר ימים לח"כ אופיר אקוניס, יוזם החוק, בעקבות שיחה שקיים עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, וביקש ממנו לחדד את הצעת החוק כך שתהיה הפרדה ברורה בין עמותות פוליטיות לעמותות לא פוליטיות.

וינשטיין אמר אז לנתניהו כי החוק "פוגע בחופש הביטוי, בחופש ההתאגדות והוא אינו מידתי".

נתניהו הציע בשיחה "התאמות": העלאת סכום התרומה המותרת והגדרה יותר ברורה של הארגונים שעליהם יוטלו מגבלות - רק כאלה שיש להם באופן מובהק פעילות הנוגעת לענייניה המדיניים הפנימיים של ישראל.