ברק חתם על תעודת חיסיון בפרשת התקיפה בשדרות ח"ן

בצעד חריג חתם שר הביטחון על תעודת חיסיון האוסרת על סנגורי הנאשם בתקיפה, עידן אנורי, לעיין בחלק מחומר הראיות, הכולל "מידע העלול לפגוע בביטחון המדינה"

חקירת פרשת תקיפת הצעירה בשדרות ח"ן בתל-אביב נוגעת בין היתר לחומרים מסווגים - שהתבררו היום (ג') בבית המשפט העליון כחסויים במיוחד, עד כדי כך שעל סנגוריו של הנאשם, עידן אנורי, נאסר לעיין בחלקם.

אנורי נאשם כי פצע והשחית את פנייה של צעירה בלב תל-אביב באישון לילה, בעקבות סכסוך שפרץ ביניהם על רקע עבודתם המשותפת.

כעת מתברר כי לפני כחודשיים, בצעד יוצא דופן, חתם שר הביטחון אהוד ברק על תעודת חיסיון הנוגעת לחקירת הפרשה. על המסמך חתם ברק במילים: "הנני מביע בזאת את דעתי כי מסירת הראיות ופרטי מידע הנוגעים לנאשם בכתב האישום עלולה לפגוע בביטחון המדינה".

בבית המשפט העליון נערך היום דיון יוצא דופן בעתירה שהגיש אנורי, שדרש להסיר את החיסיון מעל חומרי החקירה. הסיבות להטלת החיסיון אינן ברורות, אך הוא מקשה על צוות ההגנה, שלא הורשה לעיין במסמכים במלואם, להגן על הנאשם.

"הנאשם נפגע פגיעה קשה במקרה הזה", הסביר בזעם סנגורו של אנורי, עו"ד אורי קינן. הוא הדגיש כי "אני מכבד את שר הביטחון ואת החתימות על גבי תעודות חיסיון כאלה ואחרות, אולם אני חושב שהיינו צריכים לקבל לפחות את הבסיס הכללי של חומרי החקירה".

מלשכתו של השר ברק נמסר בתגובה כי "השר אכן הוציא תעודת חיסיון, בהתאם לסמכותו על-פי החוק, על אירוע מסוים בחקירה - לבקשת גורמי ביטחון".